دادستان عمومی انقلاب اسلامی مرکز استان اصفهان ازاجرای طرح‌هایی به منظورایجاد هوای سالم و پاک در استان اصفهان خبرداد.

علی اصفهانی، دادستان عمومی انقلاب اسلامی مرکز استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت:در جلسه‌ای که امروز صبح با حضور مسئولان محیط زیست وسازمان مدیریت بحران استان صورت گرفت مقرر شد تا طرح‌هایی در زمینه ایجاد هوایی پاک و سالم برای شهروندان اصفهانی صورت گیرد.

او افزود: همه‌ی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند دراجرای سریع این طرح‌ها مشارکت داشته باشند.

رئیس دادستان عمومی انقلاب اسلامی مرکز استان اصفهان تاکید کرد:امید واریم بتوانیم در اجرای روند این طرح‌ها در آینده تنفس راحتی را برای شهروندان استان اصفهان رقم بزنیم.

اصفهانی ادامه داد:بایددر اجرای این طرح‌هایی که به منظور حل مشکل الودگی هوای استان اصفهان صورت می‌گیرد تمامی دستگاه‌های متوالی قانون علاوه بر مشارکت به وظایف خود عمل کنند تا بتوانیم این طرح‌ها را با موفقیت اجرایی کنیم.

او یادآور شد:با تمامی دستگاه‌هایی که در اجرای روند این طرح‌ها مشارکت نکنند طبق قانون برخورد خواهد شد.

همچنین در همین باره منصور شیشه فروش مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان تاکید کرد:با توجه به پیش بینی‌هایی که در قالب پایداری جو غلظت الاینده‌های هوا شهر اصفهان تا پایان دی ماه و نیمه نخست بهمن ماه به صورت نوسانی وجود دارد طرح‌هایی شامل استمرار تامین سوخت‌های مورد نیاز صنایع نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌های استان اصفهان، توسعه سیستم‌های حمل و نقل و ایجاد رفاه برای شهروندان اصفهانی جهت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی مانند مترو یا اتوبوس، توسعه ایستگاه‌های مراکز معاینه فنی خودرو‌ها و استاندارد سازی موتور خانه‌های استان اصفهان است.


شیشه فروش ادامه داد:در اجرایی رونداین طرح‌ها دستگاه‌های اجرایی همچون شهرداری، سازمان محیط زیست، شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان اصفهان مشارکت دارند.

او تاکید کرد:یکی دیگر از برنامه‌های اجرای این طرح‌ها تقویت سیستم‌های پیش بینی هوا در اعلام صحیح و سریع شرایط جوی استان در مرکز هواشناسی و تقویت ایستگاه‌های سنجس الودگی هوا در سطح شهر اصفهان است.

 ایرج حشمتی مدیر کل محیط زیست استان اصفهان هم در این باره گفت:اصلی‌ترین موضوعی که در این جلسه تصمیم گیری شد ایجاد و توسعه مراکز معاینه فنی موتور سیکلت‌ها در سطح شهر اصفهان بود که اجرای این طرح می‌تواند نقش موثری در فراهم ساختن هوایی پاک و سالم در استان اصفهان داشته باشد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.