رئیس پلیس فتا شرق استان تهران از کشف پرونده‌ای خبر داد که متهم آن همسر سابق شاکی بود و گفت: کاربران فضای مجازی به ویژه بانوان می‌بایست از قرار دادن عکس‌های شخصی خود بر روی پروفایل و انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

همسر سابق، عامل انتشار تصاویر خصوصی شاکی از آب درآمدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ رضا ملوکی، رئیس پلیس فتا شرق استان تهران در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعه خانمی که با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مدعی شد شخصی یا اشخاصی با ارسال پیام در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به تهدید وی در خصوص انتشار تصاویر شخصی اش کرده اند، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و پیش از انتشار تصاویر، کاراگاهان سایبری موفق به شناسایی فرستندگان پیام‌های تهدید آمیز شده و با دستور مقام قضایی به اداره پلیس انتقال دادند. متهمان به هویت “ف-ع” و همسر وی “ن-ا” در بازجویی صورت گرفته به بزه انتسابی مرتکب شده اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی پرونده اش به دادسرا شهرستان تحویل داده شد، اظهار داشت: کاربران فضای مجازی به خصوص بانوان می‌بایست از قرار دادن عکس‌های شخصی خود بر روی پروفایل و انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند. رعایت این اصل توسط کاربران تا حدود بسیار زیادی می‌توانند از وقوع این چنین جرایمی پیشگیری کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی شرق استان تهران خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشابه، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس https:‎//www.cyberpolice.ir  بخش مرکز فوریت‌های سایبری، با مراکز پلیس فتا در سراسر کشور در میان بگذارند.

منبع: شوک آنلاین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.