سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت : با توجه به امکان خرید دست‌فروشان و عرضه تدریجی ماست پوستی به بازار از مردم می‌خواهیم از خرید هرگونه ماست چکیده از افراد دست‌فروش خودداری کنند.

مردم از خرید هرگونه ماست چکیده از دست فروشان خودداری کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدرضا دلاوریان سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: مردم از خرید ماست چکیده از افراد دست‌فروش خودداری کنند.

او تصریح کرد: پس از بررسی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های شیوع سم بوتولیسم در یک نمونه ماست چکیده معروف به ماست پوستی در نیشابور، این بیماری کنترل شده است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته تعداد مراجعه‌ها به مراکز درمانی افزایش یافته است، ولی تاکنون مورد جدیدی از این بیماری مشاهده نشده است.

دلاوریان افزود: با اینکه حجم کار ما افزایش چشم‌گیری داشته است، ولی حساسیت مردم خود باعث پیگیری از گسترش این سم شده است.

او با بیان این مطلب که دوران نهان سم بوتولیسم بین ۱۲ ساعت تا چهار و نیم روز است، تصریح کرد: افرادی که بیش از ۵ روز از آخرین مصرف ماست چکیده آن‌ها گذشته است و عوارضی نداشته‌اند نیاز به مراجعه به مراکز درمانی ندارند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: با توجه به تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که فروشنده‌ای که ماست پوستی‌اش دارای سم بوتولیسم بوده به‌صورت عمده‌فروش بوده، بنابراین با توجه به امکان خرید دست‌فروشان و عرصه تدریجی ماست پوستی به بازار از مردم می‌خواهیم از خرید هرگونه ماست چکیده از افراد دست‌فروش خودداری کنند.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.