کارشناس هواشناسی فارس از ورود سامانه جدید بارشی به استان فارس خبر داد.

علیمردانی کارشناس هواشناسی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: بعد از ظهر جمعه ۱۳ دی ماه با ورود سامانه بارشی به استان فارس شاهد افزایش ابر و شروع بارش از سمت شمال غربی استان در اواخر وقت خواهیم بود.

او ادامه داد: روز شنبه ۱۴ دی ماه، با نفوذ سامانه بارشی در سطح استان، بارش باران، رگبار، رعد و برق، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، لغزنگی جاده ها، کاهش دید، گاهی وزش باد شدید، تگرگ و برای مناطق کوهستانی و سردسیر، بارش برف پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان فارس با بیان اینکه این سامانه روز شنبه ۱۴ دی ماه همه مناطق استان فارس را در بر می گیرد، تصریح کرد: بارش‌ها در روز یکشنبه ۱۵ دی ماه نیمه جنوبی را فرا می گیرد و تا اواخر همان روز ادامه خوهد داشت.

همچنین رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بیان کرد: با توجه به بررسی‌های هواشناسی، و از آنجا که این سامانه بارشی، موجب سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال تردد در محور‌های مواصلاتی، برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید می‌شود، شهروندان و عشایر از تردد و اسکان در کنار مسیل ها، رودخانه‌ها و ارتفاعات خودداری کنند.

او با بیان اینکه همچنین شهروندان در تردد جاده‌ای احتیاط کنند، اضافه کرد: به سازمان‌های مربوطه در جهت انجام اقدامات لازم نسبت به این پدیده و وضعیت جوی هشدار لازم داده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.