اجرای طرح پویش پاکسازی محیط روستایی در روستای جانقور بخش خواجه

طرح پویش پاکسازی محیط روستایی در روستای جانقور بخش خواجه اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،طرح پویش پاکسازی محیط روستایی، درروستای جانقور بخش خواجه اجرا شد.

صراف نژاد رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هریس در حاشیه اجرای طرح پویش پاکسازی محیط زیست گفت:این طرح با محوریت فرهنگ سازی و سالم سازی محیط زیست اجرا می‌شود.

صراف نژاد با بیان اینکه تولید زباله در شهرستان بیشتر از استاندارد‌های جهانی است، افزود: علاوه بر تولید زباله پراکندگی آن در محیط نیز مشکلات زیادی را در جامعه از نظر بهداشتی به همراه دارد.

او نهادینه شدن فرهنگ مدیریت پسماند در جامعه را از سوی مدارس عنوان کرد و افزود: برنامه‌های آموزشی برای فرهنگ سازی کاهش استفاده از مواد پلاستیکی واستفاده از دانش آموزان بعنوان سفیران سلامت در جامعه می‌تواند بیشترین نقش را دراین زمینه ایفا نمایند.

صراف نژاد پاکسازی حریم روستا‌ها با استفاده از پتانسیل دهیاری‌ها و جاده‌های بین شهری و روستایی تحت پوشش هر بخشداری را لازمه تداوم اجرای این طرح عنوان کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هریس درادامه گفت:اجرای این طرح به همت بخشداری خواجه، دهیاری روستای جانقور وبا مشارکت آموزش وپرورش، محیط زیست، مسئولان و دانش اموزان این روستا انجام ومحیط روستای جانقور پاکسازی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.