رئیس قوه قضائیه:

مجریان قضا اجازه دور زدن قانون را به کسی ندهند/ با زد و بندها و رشوه گیری برخورد شود

حجت الاسلام رئیسی گفت: مجریان قضا باید عدالت داشته باشند و اجازه دور زدن قانون را به کسی ندهند.

سخنرانی رئیس قوه قضائیه در شورای اداری استان البرزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی ،رئیس قوه قضائیه در نشست شورای اداری استان البرز گفت: مردم استان البرز همواره حضوری بصیرانه و دشمن شکن در رویدادهای مختلف داشتن ،کرج در دوران دفاع مقدس به امر امام لبیک گفت و شهدای زیادی تقویم به نظام و انقلاب کرد.

او افزود:دی ماه امسال  مردم در مقابل دشمن ایستادند که برای  
پاسداشت این مردم باید اجرای عدالت اداری و مبارزه بی امان با فساد اداری در دستور کار قوه قضائیه باشد.

رئیس قوه قضائیه گفت:مجریان قضا باید عدالت را اجرا و برای افزایش امنیت در کشور تلاش کنند و اجازه دور زدن قانون را به متخلفان ندهند.  

او با اشاره به بصیرت مردم و جوانان گفت: تجربه  چهل سال انقلاب  نشان داده است که مردم در همه صحنه ها حضوری مقتدرانه داشته اند و   بصیرت و ایستادگی‌ نسل چهارم امروز از نسل اول انقلاب کمتر نیست .

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: در بخش  صنعت ،کشاورزی، علم‌و فن آوری وکارهای دانش بنیان قدم های بزرگی  برداشته شده است و با گذشت این سالها نباید با این پیشرفتی که در همه زمینه ها حاصل شده، شاهد گله مندی مردم از بی عدالتی ها و کم کاری در رسیدگی ها  باشیم .

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مردم مطالبات  به حقی دارند و  همه ما مسئولان و مدیران در همه سطوح موظف هستیم  به امور مردم رسیدگی کنیم، گفت: مدیران باید در اجرای قانون برای رسیدگی به مشکلات مردم  با  زد و بند و کارهای غیرقانونی و رشوه  برخورد کنند .

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: به این منظور سازمان های درون دستگاهی باید به حوزه تخلفات رسیدگی کنند و حراست ها  نیز  چشم مدیران باشند و اگر جایی  تخلفی می بینند گزارش دهند.

او در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره  به فرمایش  مقام معظم رهبری  و نامگذاری  سال  به نام  رونق تولید گفت: باید قانون بهبود فضای کسب و کار اجرا  و موانع تولید در آن بررسی  شود و دستگاه های نظارتی نیز در این زمینه پیگیری کنند، چرا که فرمایش مقام معظم رهبری در بخش رونق تولید منشور کاملی  برای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار است .

رئیس قوه قضائیه گفت: از تولیدکننده ای که افزایش ظرفیت تولید دارد  و تحریم ها را دور میزند باید حمایت کرد  چرا که اینها سربازان مقابله با دشمن هستند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به  مسائل بانکی گفت: دادن تسهیلات به تولیدکننده نه  به دلالان باید از اولویت کار بانک ها باشد و  اصلاح نظام بانکی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است  که باید به آن توجه شود .

رئیسی افزود:برخی می گویند افزایش نقدینگی در کشور نگران کننده است اما اگر این افزایش به طرف تولید و تولیدکننده سوق داده شود  دغدغه ها تبدیل به رفع نگرانی و رونق تولید می شود.

او  در ادامه با اشاره به اجرای عدالت در کشور گفت: مردم باید احساس کنند که عدالت درحال اجراست و احساس کنند که  فساد و روابط نا سالم در نظام اداری پایین آمده و  در برخورد با مفاسد پارتی و رابطه نقشی ندارد .

رئیسی در ادامه  به کاربری های غیرقانونی نیز اشاره کرد و گفت: با  افراد  متخلف باید برخورد شود و  در بخش کشاورزی و مزروعی نباید تغییر کاربری اراضی انجام شود ،همچنین  وضعیت چاه های غیرمجاز نیز باید از طریق وزارت نیرو ساماندهی و مشخص شود، چرا که  اینها  منابع ملی و ذخایر کشور هستند.

رئیس قوه قضائیه  با اشاره به زندان ها گفت:در همه شهرهایی که زندان‌ها درون شهر هستند، شهرداری ها و مسئولان استانی تلاش کنند تا زندان ها را به خارج از شهر انتقال دهند.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.