نیرو‌های شورای انتقالی که تحت حمایت امارات هستند با نیرو‌های منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در استان أبین به شدت درگیر شده‌اند.

درگیری شدید نیرو‌های مزدور اماراتی و سعودی در جنوب یمنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از البوابة الاخبار الیمنیة، منابع محلی از درگیری شدید میان نیرو‌های شورای انتقالی که تحت حمایت امارات هستند با نیرو‌های منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن که تحت حمایت عربستان است در استان أبین در جنوب یمن خبر دادند.

این منابع اعلام کردند در هجوم نیرو‌های شورای انتقالی به خودروی نظامی نیرو‌های منصور هادی در منطقه‌ای در غرب شهر المحد در استان أبین، شماری از نیروهای این دو گروه کشته شدند.

گفته شده در این درگیری‌ها ۴ سرباز دولت مستعفی و «سالم کویة المقرومی الکازمی» سرکرده شورای انتقالی جان باختند. منابع محلی از متشنج بودن اوضاع در جنوب یمن خبر دادند.

از سوی دیگر، شورای انتقالی اعلام کرد تصمیم دارد مشارکت خود در توافقنامه ریاض که ماه گذشته میان عربستان و این شورا برای پایان دادن به درگیری‌ها در جنوب یمن به امضا رسید را به حالت تعلیق در بیاورد.

این تصمیم پس از درگیری‌های اخیر میان نیرو‌های شورای انتقالی و نیرو‌های منصور هادی در جنوب یمن و متهم شدن طرفین به نقض توافقنامه اتخاذ شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار