لزوم حذف نقاط پرخطر برای کاهش میزان تصادفات جاده‌ای لرستان

استاندار لرستان گفت: شناسایی و حذف نقاط پرخطر در میزان کاهش تصادفات جاده‌ای لرستان موثر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، استاندار لرستان گفت: شناسایی و حذف نقاط پرخطر در میزان کاهش تصادفات جاده‌ای لرستان موثر است.

سید موسی خادمی اظهار داشت: سال گذشته شاهد چشمگیر کاهش تلفات بودیم که حتی در مرحله‌ای تقدیر شد، اما متاسفانه امسال ابن آمار افزایش یافت.

او گفت: شاید به دلیل بحران سیل و تخریب راه تلفات افزایش یافت که برخی‌ها در امدادرسانی به سیل‌زدگان کشته شدند.

او ادامه داد: لرستان رتبه سیزدهم کشور در تلفات جاده‌ای را دارا می‌باشد، اما قابل قبول نیست و باید عارضه شناسی شود همچنین جاده‌ها باید ایمن شوند که به دلیل کمبود منابع به کندی در حال انجام است.

خادمی بیان کرد: شناسایی نقاط خاص و پرحادثه در دستور کار است، اما علایم آشکارساز می‌تواند تلفات را کاهش دهد.

او  افزود: راهداری لرستان باید آمار دهد که تا چه میزانی در کاهش نقاط پرحادثه اقدام کرده است همچنین خط‌کشی جاده هم در میزان کاهش تصادفات تاثیرگذار است.

استاندار لرستان افزایش پایگاه و تعداد آمبولانس همچنین بالگرد اورژانس را در کاهش تلفات جاده‌ای اثرگذار دانست گفت: ایجاد ۳۲پایگاه اورژانس جاده‌ای در دستور کار است و آشیانه بالگرد اورژانس را آماده خواهیم کرد و انتظار داریم این بالگرد به استان اختصاص یابد.

خادمی بیان کرد: در بحث دوربین‌های نظارت کنترل جاده‌ای جزو بدترین استان‌ها هستیم که نسبت به ازای هر کیلومتر از استان‌های دیگر پایین‌تر قرار داریم.

او  ادامه داد: در پروژه اقتصاد مقاومتی سدسازی و راه‌سازی از جمله این طرح می‌باشد که با جدیت در حال اجرا است و پروژه‌هایی که در سامانه نیپا باید وارد شوند اکنون ثبت شده اند.

او  پروژه راه آهن را از اولویت طرح‌های لرستان برشمرد و اضافه کرد: راه‌آهن از سال ۹۰ از اعتبارات سهام فولاد آغاز شده و بابت این سهام ۳۷۰ میلیارد تومان را به راه‌آهن خرم آباد اختصاص یافت که سال گذشته به پایان رسید و اکنون وارد ردیف بودجه و به پروژه انتفاعی تبدیل شده است و قرار است وزارت راه اوراق مشارکت تعیین و از این طریق اعتبارات تامین شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.