رئیس اداره ثبت احوال میبدگفت:جمعیت شهرستان میبد به ۱۰۵ هزار ۲۱۳ نفر رسید که در مقایسه با نه ماهه پارسال ۱۳/۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حسن زارعی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان میبد با بیان اینکه آخرین آمار جمعیتی شهرستان تا آخر آذرماه امسال ۱۰۵ هزار و ۲۱۳ نفر است، گفت: از این تعداد ۵۳ هزار و ۸۱۴ نفر مرد و ۵۱ هزار ۳۹۹ نفر زن هستند.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته دو هزار و ۶۰ واقع ولادت در شهرستان صورت گرفته است، افزود: از این تعداد هزار و ۸۰ نفر پسر و ۹۸۰ دختر بوده اند که در مقایسه با سال ۹۶ آمار ولادت ۹ درصد کاهش داشته است.

زارعی ادامه داد: در نه ماهه سالجاری هزار و ۳۶۷ واقع ولادت در شهرستان میبد صورت گرفته است که ۶۸۴ نفر دختر و ۶۸۳ نفر پسر هستند که این آمار در مقایسه با نه ماهه سال گذشته ۱۳/۴ درصد کاهش یافته است.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۳۵ واقه وفاقت ثبت شده است، گفت: از این آمار ۲۳۳ نفر مرد و ۲۰۲ نفر زن بوده اند که این آمار در مقایسه با سال ۹۶ ده درصد افزایش داشته است همچنین در نه ماهه سالجاری ۳۵۳ واقع وفات صورت گرفته است که ۲۰۷ نفر مرد و ۱۴۶ نفر زن بوده اند که این آمار نیز درمقایسه با نه ماهه سال گذشته ۱۵/۷ افزایش داشته است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان میبد با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در مردان ۲۷/۲ و در زنان ۲۱/۸ است، گفت: در سال گذشته ۵۱۸ واقع ازدواج صورت گرفته که این آمار نسبت به سال ۹۶ به مقدار ۱۱/۵ درصد کاهش داشته است.

او با بیان اینکه میانگین سن طلاق در مردان ۳۴/۵ و میانگین سن طلاق در زنان ۲۹/۵ است افزود: در سال گذشته ۹۷ مورد طلاق صورت گرفته است که از این آمار ۱۰ مورد زوجین غیر بومی، ۲۵ مورد زوجین بومی، ۲۷ مورد زوجین بومی وغیربومی و ۳۵ مورد غیر ساکن بوده اند که در مقایسه با سال ۹۶ افزایش طلاق داشته ایم.

زارعی گفت: در نه ماهه سالجاری ۱۰۰ مورد طلاق در شهرستان میبد صورت گرفته که از این آمار ۲۷ مورد زوجین بومی، ۲۲ مورد زوجین غیربومی، ۲۲ مورد زوجین بومی و غیر بومی و ۲۹ مورد زوجین غیر سالکن بوده اند.

او با بیان اینکه تا کنون ۴۴ هزار ۹۱۵ هزار جلد شناسنامه در شهرستان میبد صادر شده است، گفت: ۵۸ هزار و ۱۴۳ هزار کارت ملی صادر شده است که براساس بررسی‌های انجام شده ۸۵ درصد شهروندان میبدی کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند.

رئیس اداره ثبت و احوال شهرستان میبد با اشاره به اینکه حدود ۱۵ درصد از شهروندان میبدی هنوز کارت هوشمند ملی خود را دریافت نکرده اند، گفت: اسامی امیر علی، امیرعباس، امیرحسین، ابوالفضل، محمد، علیرضا به ترتیب در پسران و اسامی فاطمه، زهرا، زینب، ریحانه، حلما و رقیه به ترتیب در دختران بیشترین فراوانی در سال جاری داشته است.

او با اشاره به اینکه تعویض شناسنامه اجباری نیست، اما با توجه به تصمیم دولت شایسته است شهروندان نسبت به تعویض اقدام نمایند، گفت: شهرستان میبد بعد از شهرستان یزد بیشترین جمعیت دربین شهر‌های استان دارد ونرخ رشد جمعیت در آخرین سرشماری ۲/۹ درصد بوده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.