زمین لرزه ۵.۸ ریشتری امروز در سنگان خواف، خسارتی به تاسیسات و تجهیزات معدنی مجتمع سنگ آهن سنگان وارد نکرد.

معادن سنگان خواف از وقع زلزله، خسارت ندیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علیزاده مدیر عامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت‌های شرق کشور گفت: طبق ارزیابی و بازدید‌های به عمل آمده از شرکت‌های معدنی در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف زمین لرزه تاکنون خسارتی به راه‌های ارتباطی، تاسیسات آب، برق و گاز این منطقه وارد نکرده و زیرساخت‌های معدنی سالم هستند.

علی همتی مدیر عامل مجتمع سنگ آهن سنگان خواف نیز گفت: زمین لرزه خسارت جانی و مالی در معادن این منطقه به همراه نداشته و تجهیزات لجستیکی در آمادگی کامل برای ارایه خدمت به خسارت دیدگان احتمالی زمین لرزه می‌باشد.

مجتمع سنگ آهن در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان و تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.

مجموعه کانسار‌های سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

شرکت تامین و توسعه زیرساخت‌های شرق کشور وظیفه تامین زیرساخت‌های برق و گاز معادن سنگ آهن سنگان خواف را بر عهده دارد.


زلزله خواف خسارت جانی نداشت


اسماعیل بهمن آبادی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز گفت: ارزیابی ۲۳ روستای شهرستان خواف حاکی از عدم خسارت جانی در مناطق زلزله زده این شهرستان است، برخی گزارش‌ها از این مناطق فقط حاکی از تلفات دام است.

او ادامه داد: تیم‌های عملیاتی امداد و نجات خواف، رشتخوار، تایباد و تربت‌جام از این استان و ۲ تیم امدادی از هلال احمر استان خراسان جنوبی هم اکنون در منطقه حضور دارند.

او گفت: ارزیابی مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد و مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی و مدیرعامل هلال احمر این استان نیز با بالگرد امدادی هلال احمر برای بازدید و ارزیابی منطقه زلزله زده و روند امدادرسانی از مشهد به خواف اعزام شده‌اند.

زلزله ۵.۸ ریشتری صبح امروز حوالی سنگان و مرز استان‌های خراسان رضوی و جنوبی در سایر شهرستان‌های اطراف هم احساس شد.

کانون این زلزله ۴۱ کیلومتری سنگان خواف و ۴۷ کیلومتری نشتیفان این شهرستان در استان خراسان رضوی و ۵۶ کیلومتری حاجی آباد استان خراسان جنوبی ثبت شده است.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری خواف در ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
منبع؛ ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.