مدیرکل نوسازی مدارس گیلان گفت: ۵۴ پروژه آموزشی توسط خیران در گیلان در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی دقیق مدیرکل نوسازی مدارس گیلان در نشست با خیران مدرسه ساز گیلان در اداره کل نوسازی مدارس این استان بیان اینکه در چند سال گذشته گیلان جز استان برتر در خیرین مدرسه ساز بوده است، گفت: بر اساس آمار‌های اعلام شده طی دو سال گذشته نیز بعد از قزوین دومین استان در این حوزه بوده‌ایم.

او با اشاره به اینکه در زمینه مشارکت بانوان خیر و مدرسه ساز نیز بر اساس آمار‌ها گیلان رتبه اول کشور را دارد، گفت: ۲۹۳ خیر مدرسه ساز در استان گیلان در حوزه ساخت فضا‌های آموزشی مشارکت می‌کنند.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان در ادامه با بیان اینکه این خیران تاکنون ۲۵۶ پروژه شامل هزار و ۱۸۹ کلاس درس را ساخته و به آموزش و پرورش واگذار کرده‌اند، گفت: در حال حاضر نیز ۵۴ پروژه آموزشی توسط این خیران در استان گیلان در دست ساخت است.

وی استانداردسازی وسایل گرمایشی و جمع آوری بخاری‌های نفتی از مدارس را یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس برشمرد و تصریح کرد: گام دوم این طرح طی چهار ماه آینده انجام خواهد شد و تمامی بخاری‌های نفتی از مدارس جمع آوری می‌شوند.

دقیق در ادامه با اشاره به اینکه گیلان ۱۳۰ مدرسه با ۲۳۶ کلاس درس دارای بخاری نفتی دارد، افزود: این مدارس در مناطق ییلاقی و با جمعیت دانش آموزی کم است که در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه اعتبارات نیز نوسازی مدارس گیلان در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان اعتبار داشته که با تخصیص اعتبارات ملی ۹۰ درصد اعتبارات خود را جذب کرده است، ادامه داد: این میزان جذب اعتبارات با توجه به کمبود‌ها مالی کاری ارزشمند است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.