ملی پوش کاراته گفت: برای کسب ۲ سهمیه کاراته المپیک ۲۰۲۰ توکیو شانس زیادی داریم.

حیدری: ایران شانس زیادی برای کسب ۲ سهمیه المپیک دارد

سامان حیدری ملی پوش کاراته در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: حساب زیادی روی رشته کاراته برای کسب سهمیه و مدال طلا در المپیک ۲۰۲۰ شده است. به همین خاطر این رشته در یکی ۲ سال گذشته برای وزارت ورزش و جوانان اهمیت بسیاری پیدا کرده است. در حال حاضر شرایط خوبی داریم و از سه سهمیه‌ای که هر کشور می‌تواند بگیرد، ۲ سهمیه ایران در بخش آقایان قطعی شده است و اکنون برای سومین سهمیه تلاش می‌کنیم.

او تصریح کرد: در وزن ۷۵ کیلوگرم بهمن عسگری نماینده ما است و در وزن ۷۵+ کیلو سجاد گنج زاده و ذبیح الله پورشیب با یکدیگر برای کسب سهمیه رقابت می‌کنند. در وزن ۶۷ کیلو گرم امیر مهدی زاده این شانس را دارد که در آخرین مسابقه انتخابی المپیک در کشور فرانسه به این مهم دست پیدا کند.

حیدری افزود: شرایط من خوب است و امسال باتوجه به اینکه در چند دوره از مسابقات لیگ جهانی شرکت کردم و فدراسیون هزینه‌ها را بر دوش بازیکنان گذاشته بود نتوانستم امتیازات خوبی به دست آورم. در حال حاضر تمریناتم را در یک آکادمی در شهر کرمانشاه زیر نظر حمیدرضا فرهادی و برادرم احسان حیدری ادامه می‌دهم. هدف من این است که در مسابقات جهانی پاریس و لیگ جهانی امارات شرکت کنم تا نتیجه دلخواه را بگیرم.

ملی پوش کاراته در ادامه اظهار داشت: در سوپرلیگ کاراته در تیم دانشگاه آزاد بازی می‌کنم که اکنون در صدر جدول قرار دارد. وضعیت قرارداد‌ها بد نیست، اما نسبت به رشته‌های توپی کمتر است. من امیدوارم به کاراته کشورمان بیشتر بها داده شود و این رشته ورزشی در المپیک نتیجه بگیرد. تمام تلاش من این است که به سومین مدال طلای جهانی در مسابقات سال آینده کشور امارات برسم.


بیشتر بخوانید: یک ایرانی داور المپیک ۲۰۲۰ شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار