تعدادی از حافظان قرآن کریم استان قزوین در مراسمی تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم گفت: قرآن کریم در زمینه‌های متعدد برای مسلمان راهِ حل و نقشه‌ی راه انتخاب کرده است که اگر این موارد در زندگی مسلمانان جاری شود دیگر هیچ وقت کافران بر مسلمانان مسلط نمی‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: شرکت در کلاس‌های قرآنی، تفسیر قرآن، قرائت قرآن کریم و سایر موضوعات قرآنی برای انسان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما همه این موارد مقدمه‌ای است تا بدین وسیله افراد بتوانند سبک زندگی خود را قرآنی کنند.

او اضافه کرد: آشنایی با قرآن و درک آن مقدمه‌ای است تا اخلاقِ انسان‌ها قرآنی باشد و همه ارتباطات آن‌ها براساس قرآن رقم بخورد و در موضوعات مختلف اقتصادی و فرهنگی از این کتاب آسمانی استفاده کنند.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه خدا به هیچ عنوان نمی‌خواهد که کافران بر مومنان مسلط شوند، عنوان کرد: قرآن کریم در زمینه‌های متعدد برای مسلمان راهِ حل و نقشه‌ی راه انتخاب کرده است که اگر این موارد در زندگی مسلمانان جاری شود دیگر هیچ وقت کافران بر مسلمانان مسلط نمی‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در زمینه فتنه خاطرنشان کرد: در طول تاریخ، انسان‌های مختلفی در معرض امتحان و فتنه قرار داده شده‌اند و آن‌هایی از این مسیر سربلند بیرون آمده‌اند که صداقت و بصیرت داشته‌اند و دروغگویان و منافقان در این زمینه مغلوب شده‌اند. 

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.