دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم پر از ادعا‌های عجیب و غریب است؛ فردی ادعا می‌کند با موجودات فرازمینی ارتباط دارد ودیگری می‌گوید از فلان سال در آینده به زمان ما آمده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در تابستان سال ۱۹۴۷، یک جسم پرنده ناشناخته در نزدیکی شهر «رازولِ» نیومکزیکو سقوط می‌کند. آن‎هایی که سقوط این جسم ناشناس را از نزدیک می‎بینند، آن را بشقاب‎پرنده توصیف می‎کنند. خیلی زود در شهر، خبر دیده‎شدن بشقاب‎پرنده پخش می‎شود. عده‎ای هم ادعا می‎کنند شخصا شاهد بوده‎اند که آدم‎فضایی‎ها از این سفینه به بیرون کشیده‎ شده‎اند و حالا در منطقه ۵۱ نوادا که یکی از مناطق ممنوعه است، نگهداری می‎شوند تا روی آن‎ها تحقیقاتی انجام شود.


بیشتربخوانید: کشف ردپای احتمالی از زندگی موجودات فضایی در مریخ


این ماجرای هیجان‎انگیز، اما خیلی دوام نیاورد، چون چند روز بعد در روزنامه‌ها اعلام شد که جسم ناشناس، نوعی بالون هواشناسی بوده‌است و خبری از فضایی‌ها نیست! خب از کجا معلوم؟ بالون هواشناسی می‎تواند فریب دولت باشد برای این‎که مردم نترسند. «ویلیام بریزل» مالک زمینی که سقوط در آن رخ داده‎بود، باقی‎مانده جسم سقوط‎کرده را پیدا کرد. چیز‌هایی مثل صفحه‎های براق سفت و چسبنده، فلز‌های سبک و مقداری کابل. این موارد کشف‎شده حالا تعجب ما را برنمی‎انگیزند، ولی در آن زمان، چندان برای مردم شناخته‎شده نبودند و فقط در مواردی خاص به‎کار می‎رفتند. برای همین، دیدنِ آن‎ها مردم را مجاب کرد که با بشقاب‎پرنده طرف هستند و هیچ‎جوره چیزی غیر از آن را باور نمی‎کردند. خب برای آدم‎فضایی‎هایی که از سفینه بیرون افتادند، چه توضیحی وجود دارد؟ آن‎ها درواقع آدمک‎های ساختگی خاکستری‎رنگی بودند که برای تحقیقات، داخل بالون هواشناسی قرار داده شده ‎بودند و از دور، شبیه فضایی‎ها به‎نظر می‎رسیدند.

روایت یک شاهد عینی

از آن‎جایی که قصه‎های ماورایی خیلی طرفدار دارد و تعداد کسانی که می‎خواهند واقعیت را بدانند زیاد نیست، حادثه رازول تا سال‌ها بعد همچنان مرموز باقی ماند. در سال ۱۹۷۹ یک افسر نیروی هوایی، مسئول رسیدگی به ابعاد مختلف این ماجرا شد و درکمال تعجب اعلام کرد: «آن شیء نه یک بالون هواشناسی، نه موشک و هواپیما و نه هیچ وسیله شناخته‎شده دیگری نبود». استدلال این افسر برای ادعایش هم جالب بود: «وقتی این قطعات را حرارت دادند، گرم نشدند. با وجود بزرگی، وزنی نداشتند و صفحه‎های فلزی به‎رغم نازکی با هیچ وسیله‎ای سوراخ نمی‎شدند». خب، قدرتِ رمز و راز را نباید دست‎کم گرفت وقتی یک مأمور عالی‎رتبه، گول می‎خورد و به‎جای باور کردن تکنولوژی پیشرفته ساخت بالون هواشناسی ترجیح می‎دهد قصه آدم‎فضایی‎ها را باور کند.

فضایی‎ها در رازول ماندگار شدند!

از آن زمان به بعد، گرچه عده‎ای سعی کردند ماجرای شیء پرنده را توضیح بدهند، ولی خیلی فایده‎ای نداشت و شهر رازول حالا با فضایی‎ها شناخته می‎شود. کلی سریال تلویزیونی بر همین اساس، در این منطقه ساخته شده‎است. مردم شهر، سالروز آن سقوط را با برگزاری فستیوال و پوشیدن لباس‌هایی شبیه به فضایی‌ها، جشن می‌گیرند. حتی موزه‌ای هم در رازول ساخته شده‎است که در آن اطلاعاتی درباره فضایی‌ها و حادثه سقوط شیء پرنده به نمایش گذاشته می‎شود.

انتشار این خبر دلیل بر تایید محتوای آن نمی باشد.

منبع: روز نامه خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار