سلطانی گفت: با وجود انباشت دام در واحد‌های دامداری، قیمت دام سنگین ۴۰ درصد و دام سبک ۲۸ درصد کاهش داشته است.

دامسعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از انباشت دام روی دست دامداران اظهار کرد: با وجود انباشت دام در واحد‌های دامداری و زیان چشمگیر دامدار، صادرات مدیریت شده به عنوان حمایت از تولید داخل می‌تواند سوپاپ اطمینانی برای تولیدکننده باشد که دیگر دام روی دستش باقی نمی‌ماند.

او افزود: با وجود تعدد دام در واحد‌های دامداری و احتمال شیوع بیماری از مسئولان ذیربط انتظار می‌رود برای برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا اقدام به خروج مقداری دام از واحد‌های دامداری کنند.

سلطانی ادامه داد: علی رغم آنکه رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی معتقد است صادرات دام هر چند محدود می‌تواند بر التهاب بازار داخل دامن بزند، اما در شرایط فعلی دامداران از ناحیه افت شدید قیمت متضرر هستند و صادرات مدیریت شده تنها منجر به تعادل بازار می‌شود.


بیشتر بخوانید: دلیل اختلاف چشمگیر قیمت گوشت از مبدا تا مقصد چیست؟ / دلال‌ها گوشت را ۴۵ هزار تومان گران کردند


 افت ۴۰ درصد قیمت دام سنگین نسبت به ماه‌های اخیر

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور، قیمت هر کیلو گوساله زنده در ابتدای سال را ۴۰ تا ۴۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است دامداران با وجود پرواربندی و هزینه خوراک و ... هم اکنون کمتر از قیمت تمام شده دام خود را عرضه می‌کنند که در صورت استمرار این روند در ماه آتی متضرر می شوند.

به گفته وی با وجود انباشت دام در واحد‌های دامداری، انتظار می‌رود مسئولان ذیربط  به جای واردات گوشت، اقدام به خرید تضمینی دام زنده از دامداران، کشتار و ذخیره‌سازی آن کنند تا در موقع لزوم برای تنظیم بازار، آن را عرضه کنند.

سلطانی قیمت کنونی هر کیلو گوساله زنده را ۲۵ هزار تومان و دام سبک را ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: بنابر آمار قیمت دام سنگین نسبت به ابتدای سال ۴۰ درصد و دام سبک ۲۸ درصد افت داشته است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا از مسئولان تنظیم بازار انتظار می‌رود که یکی از پیشنهادات ما را مبنی بر خرید تضمینی یا صادرات دام به منظور تعادل قیمت و حمایت از تولید داخل بپذیرند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام با این بازار هر ۱۰گوساله پروار ۵۰ میلیون ضرر . هرکاری میخوایید بکنید زودتر چون دیگه گاودارا گاو نمیخرن تا پروار کنن بسه انقدر ضرر کردن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی خونه خراب از دست مسعولین عزیز
۲۰:۳۹ ۲۰ دی ۱۳۹۸
قشر جون چ گناهی دارن ک از دست شما مسعولین همه روبه نابودی دارن میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۶ دی ۱۳۹۸
مسئولان محترم لطفا بخاطر حمایت از تولید کنندگان دامی و
عشایر سخت کوش کشور و اینکه بیشتر ازاین تعداد دامداری ها چه صنعتی یا سنتی که هروز خبر تعطیلی و ورشکستگی ها شنیده می‌شود بسته شود اقدامی در خور و شایسته انجام پذیرد چراکه حقیقتا وضعیت دامداران ایران با این همه گرانی آذوقه و علوفه بسیار بسیار وخیم و رقت بار است، دولت یا باید بصورت تضمینی به خرید از عشایر ها و دامداران کشور ویا نسبت به صادرات دام زنده و یا گوشت دام های انباشته شده اقدام نماید....
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۱:۲۱ ۱۵ دی ۱۳۹۸
بنظر من تا انتخابات هیچ کنترل قیمتی انجام نمیشه و همچنان دامداران باید متضرر بشن پای سیاست اشتباه دولت مردم باید بسوزن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۳ دی ۱۳۹۸
با سلام
تو اوضاع فعلی قیمت همه چیز در حال بالا رفتنه ما دامدارها چه گناهی کردیم ما از خیر سود کردن گذشتیم همین که ضرر نکنیم راضی شدیم خواهشا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا سواعدی
۱۷:۵۱ ۱۲ دی ۱۳۹۸
باسلام خواهشا پیگیری کنید ورشکست شدیم رفت
حالا به درصد کاری نداریم من به عنوان دامدار خدا وکیلی کیلیویی 38تومن دام سنگین برج 2امسال خریدم حالا با این همه سختی کار وعلوفه گرون تو ۴۰ رآس دامی که دارم ۱۵۰ میلیون تومن ضرر میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۲ دی ۱۳۹۸
هنوز گوشت ارزان نشده ،لطفا صادرات انجام نشود.
هر وقت قیمت گوشت به 50000 تومان رسید بعد حرف از صادرات بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۲ دی ۱۳۹۸
برای کاهش قیمت نهاده های دامی هم اقدام شود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۴۲ ۲۰ دی ۱۳۹۸
خبر از اذوغه داری ک حرف میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۲ دی ۱۳۹۸
اين ٤٠ درصد و ٢٨ درصد رو از كجا درميارن
گوشت هنوز زير ٨٠ هم تومن نيومده
هر وقت گوشت شد كيلويي ٥٠ تومن آزاد كنين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۵ دی ۱۳۹۸
صادراتو آزادكنيدكه بدبخت شديم
آخرین اخبار