ضرورت تهیه نقشه خطر برای منازل

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هریس گفت: هر خانواده نقشه خطر خانه خود را تهیه کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، صراف نژاد رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هریس در همایش مدیریت بحران در حوزه سلامت و آیین اختتامیه طرح ترسیم نقشه خطر منزل ویژه دانش آموزان گفت: هر خانواده نقشه خطر خانه خود را تهیه کند.

رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان هریس با اشاره به اینکه در مواجه با حوادث و بلایا زمان حیاتی برای همه افراد در معرض خطر مهم است، گفت: جامعه آماده به جامعه‌ای اطلاق می‌شود که همه مردم آن آمادگی لازم برای مقابله با حوادث را داشته باشند.

 صراف نژاد گفت: مراقبت فردی هر کس از خود مهم‌ترین اهمیت را در مقابله با حوادث دارد و هر فرد باید بداند چگونه برای سلامت خود باید تلاش کند که بدون آموزش‌های لازم ممکن نخواهد بود.

او با بیان اینکه توصیه می‌شود هر خانواده نقشه خطر خانه خود را تهیه کندگفت: با در دست داشتن نقشه خطر محل سکونت از محل شیر گاز، آب، مناطق آسیب پذیر و نقاط مطمئن آگاهی داشته و در مواجه با حوادث سریع‌تر می‌تواند اقدام نماید.

 صراف نژاد افزود: توصیه می‌شود خانواده‌ها و اعضای آن محلی را برای حضور پس از حوادث و بلایای احتمالی در نظر داشته باشند تا در صورت وقوع حوادث در آن محل حضور یابند.

در ادامه همایش علیزاده مدیرگروه مدیریت بحران وکاهش خطربلایای مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی به تشریح اهمیت طرح ترسیم نقشه خطر ویژه دانش آموزان پرداخت و گفت:  رسم نقشه خطر بلایا، در واقع یک روش آموزشی برای درگیر کردن اعضای خانواده در برنامه‌ریزی برای مقابله با خطر بلایاست. این روش در بسیاری از کشورها از جمله ژاپن، برای جلب مشارکت اعضای خانواده در برنامه‌ریزی برای آمادگی در برابر بلایا، بسیار مؤثر بوده است.

او گفت: سعی کنید رسم نقشه خطر بلایا را به یک موضوع سرگرم‌کننده و در عین حال جدی برای خانواده تبدیل کنید. در حین رسم این نقشه، در واقع خانواده از مخاطرات تهدید کننده و نحوه محافظت از خودش در برابر آنها بیشتر آگاه می‌شود.

در پایان این همایش از ۳۰ دانش آموز برگزیده طرح ترسیم نقشه خطر ویژه دانش آموز تجلیل بعمل آمد.

برای این همایش ۱۰۰ نقشه خطر زلزله رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.