ائتلاف به‌اصطلاح «ضد داعش» به سرکردگی آمریکا به کشتار ۱۳۶۰ غیرنظامی از سال ۲۰۱۴ میلادی اذعان کرد.

اذعان ائتلاف آمریکا به کشتار 1360 غیرنظامی از سال 2014به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ائتلاف به‌اصطلاح «ضد داعش» به سرکردگی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به کشتار حدود ۱۳۶۰ غیرنظامی از سال ۲۰۴ در عراق و سوریه اذعان کرد.

کارگروه عملیات مشترک ائتلاف آمریکایی با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد: از اوت سال ۲۰۱۴ تا نوامبر ۲۰۱۹ میلادی، ائتلاف ۳۴ هزار و ۷۲۵ حمله انجام داده است. ارزیابی اطلاعات از سوی کارگروه عملیات مشترک نشان می‌دهد که در طول این مدت ۱۳۵۹ غیرنظامی کشته شده‌اند.

ائتلاف آمریکا در بیانیه خود کشته شدن این غیرنظامیان را نتیجه «حملات ناخواسته» عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، از ماه نوامبر نیز ائتلاف آمریکا بررسی ۸۷ گزارش را ادامه داده و ۴۷ گزارش جدید نیز در این زمینه دریافت کرده است.


بیشتر بخوانید: سازمان ملل: حملات ائتلاف آمریکا در سوریه به مثابه جرایم جنگی است


کارگروه عملیات مشترک ائتلاف آمریکا مدعی شده که از میان ۵۲ گزارش کامل درباره کشتار غیرنظامیان، تنها ۴ گزارش معتبر و ۴۸ گزارش دیگر نامعتبر بوده‌اند.

ائتلاف آمریکا از سال ۲۰۱۴، با ورود به سوریه شمار زیادی از غیرنظامیان را در این کشور هدف قرار داده است.

مقامات واشنگتن و این ائتلاف مدعی هستند که مرگ غیرنظامیان به دلیل «اشتباه محاسباتی» و «ناخواسته» بوده است. با وجود این، گزارش‌های متعدد حاکی از آن است که ائتلاف آمریکا به طور عمد غیرنظامیان را در موارد متعدد هدف قرار داده است و آمار افراد کشته شده در پی این حملات را کمتر از میزان واقعی اعلام می‌کند.

پس از ظهور داعش در سال ۲۰۱۴ و اشغال بخش‌هایی از عراق و سوریه، آمریکا ائتلافی را با هدف ادعایی حمله به مواضع این گروه تروریستی تشکیل داد؛ اما علی‌رغم تبلیغات گسترده هنگام تشکیل این ائتلاف، در این مبارزه موفق نبود و به اذعان خود، تاکنون باعث جان باختن غیرنظامیان بسیاری در سوریه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار