استاندار خراسان جنوبی گفت: در طرح‌های زیرساختی و پروژه های عمرانی نباید معطلی وجود داشته باشد.

تاکید معتمدیان در اجرای پروژه‌های عمرانی زیرکوهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی گفت: در طرح‌های زیرساختی نباید معطلی وجود داشته باشد و برای تسریع  در نتیجه  پروژه‌های در دست اجرا باید چندین تیم به صورت همزمان کار کنند.

او افزود: تاخیر درانجام برخی پروژه هایی که  مشکل مالی ندارند قابل قبول نیست و بنابراین برای اجرای آن باید زمان مدیریت شود.

جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از مصوبات سفر قبلی استاندار اصلاح تقاطع جاده افین بوده که در این خصوص اقداماتی انجام شده است.

 او ادامه داد: برای زیرسازی، آسفالت و میدان این تقاطع یک میلیارد و 300 میلیون تومان و برای جابجایی تیرهای برق نیز 138 میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

جعفری عنوان کرد: برای پروژه اصلاح تقاطع جاده افین یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار وجود دارد که تاکنون نیز 485 میلیون تومان تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه افتتاح پروژه جاده افین در نیمه نخست سال آینده خواهد بود، تصریح کرد: همچنین پروژه 11 کیلومتری جاده روستایی خطیبی به چاه شهید صدوقی در دست احداث بوده که این دو روستا را به شبکه زیرکوه متصل می‌کند.

او گفت: برای احداث و تکمیل پروژه این دو روستای شهرستان نیاز به 3 میلیارد تومان اعتبار است که با افتتاح آن 11 کیلومتر بخش زهان به زیرکوه نزدیک می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر خراسان جنوبی دارای 4 هزار و 200 کیلومتر شبکه توزیع آب است.

او بیان کرد: از این میزان نیز یک هزار و 500 کیلومتر در استان فرسوده بوده که باید تعویض شود و عملیات تعویض لوله‌ها در اولویت است.

صفوی نژاد اظهار کرد: تعویض شبکه‌های فرسوده در دستور کار قرار دارد و تعویض شبکه در بخش آهنگران شهرستان زیرکوه نیز 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و 124 مشترک در 13 روستای بخش آهنگران وجود دارد که از دو چاه موجود آب، تنها یک چاه در مدار قرار گرفته و چاه دوم تا اردیبهشت ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

هاشمی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی  تصریح کرد: 85 درصد جمعیت روستایی شهرستان زیرکوه تا دهه فجر امسال از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

او با اشاره به اینکه در شهرستان زیرکوه سرعت گازرسانی بالا است، عنوان کرد: در ابتدای امسال تنها 25 درصد این جمعیت از نعمت گاز برخوردار بودند.

 هاشمی با بیان اینکه تعدادی از پروژه‌های گازرسانی شهرستان زیرکوه به زودی کلنگ زنی می‌شود، گفت: روستای اردکول این شهرستان نیز در هفته دولت امسال گازرسانی شده است.

 رجبی مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه نیز در بازدید استاندار خراسان جنوبی از پروژه‌های عمرانی زیرکوه افزود: در حال حاضر شش سازه آبخیزداری شهرستان زیرکوه در دست احداث است.

او بیان کرد: این سازه‌های آبخیزداری برای احداث و افتتاح نیاز به یک میلیارد و 188 میلیون تومان اعتبار دارد که این مبلغ از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.

رجبی عنوان کرد: همچنین نهال کاری به همراه هلالی آبگیر و بذرکاری در 30 هکتار از اراضی شهرستان زیرکوه با اعتبار 90 میلیون تومان انجام شده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.