ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای از اقدام تروریستی آمریکا برای به شهادت رساندن سردار سلیمانی ابراز نگرانی کرد.

بیانیه دولت افغانستان در واکنش به شهادت «سردار سلیمانی»به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به شهادت سردار رشید اسلام، «حاج قاسم سلیمانی» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جمهوری اسلامی افغانستان با آگاهی از حوادث اخیر در عراق از احتمال افزایش خشونت در منطقه نگران است.

در بیانیه دولت افغانستان آمده است: از همسایه بزرگ خویش جمهوری اسلامی ایران که با ما مشترکات زبانی، دینی، تاریخی و فرهنگی گسترده دارد و از ایالات متحده آمریکا که شریک استراتژیک و بنیادین افغانستان است تمنا داریم که از افزایش تنش ها جلوگیری نموده و امید بر آن داریم که هر دو طرف اختلاف های پیش آمده را از طریق گفتگو حل نمایند.

در این بیانیه تاکید شده که دولت جمهوری اسلامی افغانستان به ملت شریف افغانستان و تمامی همسایه های خود اطمینان می دهد که در مطابقت با مندرجات توافق امنیتی با ایالات متحده آمریکا، خاک افغانستان در هیچ حالت علیه هیچ کشور خارجی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

ریاست جمهوری افغانستان افزوده است: رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز در صحبت با وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا بر عدم استفاده از خاک افغانستان علیه کشور سوم و یا منازعه های دیگرمنطقه ای تاکید کرد.

قابل ذکر است که سردار رشید اسلام، «حاج قاسم سلیمانی» به همراه ابومهدی مهندس، معاون الحشد الشعبی عراق بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی در بغداد به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار