فعال اصلاح طلب گفت: سردار سلیمانی ماموریت های خطیری مثل ریشه کن کردن داعش از منطقه و جهان را به خوبی انجام داد.

آمریکا عامل فتنه در جهان است/ خون شهید سلیمانی دامان آمریکا را خواهد گرفت/ سپاه سیستمی دارای برنامه ریزی استعلی صوفی عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و وزیر تعاون دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن ابراز محکومیت اقدام جنایت کارانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی گفت: از آمریکا انتظار بیشتری نیز نمی‌رفت، زیرا همگان به این امر واقفند که این کشور عامل اصلی جنگ و تشنج در سراسر جهان است.

او ادامه داد: با نگاه کوتاهی به منطقه می‌توان دریافت که هر آتشی که در این خطه به راه افتاده دست آمریکا در کار بوده است. برای مثال القاعده، داعش و جنگ‌های عراق، یمن ، سوریه و لبنان یا به دست خود این کشور به راه افتاده و یا توسط نمایندگان این کشور در منطقه غرب آسیا  مخصوصا اسرائیل که چهره‌ای رسواست به وقوع پیوسته است؛ بنابراین برای کشوری که تا این حد در جهان بی آبروست دیگر اقدام به جنایت‌های متفاوت فرقی ندارد.


بیشتر بخوانید: راه قاسم سلیمانی ادامه خواهد یافت/ انتقام ملت ایران از استکبار بسیار سخت خواهد بود


کاخ سفید تهدیدی برای تمام جهان است

صوفی افزود: انشاالله خون سردار شهید سلیمانی یک نقطه عطفی برای دنیا خواهد بود تا همه کشورها بر ضد آمریکا قیام کنند و این کشور را سر جایش بنشانند؛ زیرا کاخ سفید فقط تهدیدی بر ضد یک قاره، یک کشور و یا حتی منطقه خاورمیانه نیست، بلکه تهدیدی جدی برای تمام کشورهای محور مقاومت و حتی روسیه و چین نیز است ؛ موضوعی که البته بر همگان روشن است، اما مجبورند تا بصورت دیپلماتیک مسائل خود را حل کنند، انشاالله پاکی خون این شهید هم تاثیر مثبت داخلی و هم تاثیر بیرونی خواهد داشت.

فعال اصلاح طلب بیان کرد: برای مثال زمانی که حاج آقا مصطفی فرزند امام خمینی قبل از انقلاب بصورت مشکوکی از دنیا رفته و بعد اعلام شد که این مرگ مشکوک بوده و احتمالا کار ساواک است امام فرمودند که این اتفاق از الطاف خفیه الهی است؛ بعدها این بیان امام ثابت شد و ما دیدیم که  که چطور مرگ شهادت گونه حاج مصطفی یک انقلاب به پا کرد، انشاالله این شهادت هم از الطاف خفیه الهی است.

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، گفت: سردار سلیمانی ماموریت های خطیری مثل ریشه کن کردن داعش از منطقه و جهان را بر عهده داشت و به خوبی به انجام رساند؛ بنابراین مصلحت بود ایشان به این شکل شهید شوند تا خونش در عالم تاثیر بگذارد و من امیدوارم که انشاالله این یک نقطه پایانی بر رنج مردم ایران ، منطقه و انشاالله دنیا باشد.


بیشتر بخوانید: آمریکایی‌ها با ترور سپهبد سلیمانی یک گام به سقوط نزدیک شدند


سپاه برای ماندگاری خود برنامه ریزی کرده است

او با اشاره به انتخاب سریع سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: ما در زمان انقلاب حادثه هفت تیر را شاهد بودیم که حادثه کمی هم نبود، ولی ما شاهد بودیم که بازهم افرادی جایگزین شدند و توانستند کشور و جنگ را به نحو مطلوب اداره کنند.

صوفی افزود: ما در جریان جنگ سرداران بسیاری را از دست دادیم که همه آنها از صفر شروع کرده و نه آموزش‌های نظامی دیده  و نه دوره فرماندهی دیده بودند، اما در آن مقطع درخشیدند و بعد هم شاهد بودیم که تا به شهادت می‌رسیدند فرد دیگری جایگزین آنها می‌شد.

فعال اصلاح طلب تاکید کرد: سپاه پاسداران یک سیستم است و ما باید آن را متفاوت از دیگر دستگاه ها و نهاد ها ببینیم، زیرا اگر سپاه سیستمیک نبود تا الان باقی نمی‎‌ماند، اما چون سپاه دارای سیستم است جایگزین افراد خود را نیز دارد، چراکه برای پویایی و ماندگاری این سیستم برنامه ریزی شده است. از همین رو همانطور که این سیستم تا امروز پایدار بوده انشاالله بعد از این هم پایدار خواهد ماند.

وزیر تعاون دولت اصلاحات با اشاره به خواست مردم در انتقام جویی خاطر نشان کرد: قطعا ما تا امروز هرکاری را که اراده کردیم انجام دادیم و امروز هم که خواست مردم پشت این قضیه است اگر اراده کنیم می‌توانیم جواب کوبنده خود به این اقدام را به نحو احسن بدهیم، اما مسئولان در تلاش هستند تا با تدبیر اقدام کنند و من مطمئنم که انشاالله با تدبیر اقدام مناسبی انجام خواهیم داد که انشالله عطش مردم هم فروکش کرده و پاسخ مناسبی به آنها داده خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار