مراسم تجدید عهد هنرمندان با سردار شهید قاسم سلیمانی در حوزه هنری در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین تجدید عهد هنرمندان با شهید حاج قاسم سلیمانی، چهره بین‌المللی مقاومت و سردار پرافتخار ایرانی با عنوان «سردار آسمانی» هم اکنون در حوزه هنری برگزار شد.

تجدید عهد هنرمندان با سردار آسمانی/ نماینده وزارت ارشاد: حاج قاسم سلیمانی نمونه‌ بارز ولایت پذیری بود

در ابتدای این مراسم قاری قرآن، آیاتی چند از کلام الله مجید را قرائت کرد.

سپس، کوروش زارعی مسئول هنر‌های نمایشی حوزه هنری، شعری قرائت کرد و گفت: شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی، برای همه غیر منتظره بود. این فاجعه نه تنها دل مردم ایران را به درد آورد، بلکه برای همه مردم جبهه مقاومت سخت و اسف بار بود. امروز نه تنها ما بلکه همه مردم جهان داغدار شهادت او هستند.

میلاد عرفان پور مدیر دفتر موسیقی حوزه هنری هم پیش از قرائت شعرش گفت: سلام خدا بر سردار قاسم سلیمانی و سیدالشهدا امام حسین علیه السلام. امید که ما هم در پیروزی که پیش روست، سهمی کوچک داشته باشیم.

قاسم سلیمانی عارف بود و عارفانه هم شهید شد

پس از آن کوروش زارعی بیان کرد: خداوند همیشه بن بست‌های این انقلاب را با شهادت بهترین‌ها باز کرده است. اگرچه شهید قاسم سلیمانی آخر از همه رفت، اما بهتر از همه رفت. شهادت حاج قاسم ملت ایران و عراق را به هم پیوند داد. سردار ما به دست پست‌ترین و منفورترین انسان روی زمین به شهادت رسید؛ حاج قاسم ما سال‌ها برای رسیدن به دوستان شهیدش بی تابی می‌کرد؛ او یک عارف بود و عارفانه هم شهید شد.

حاج قاسم نمونه‌ بارز ولایت پذیری بود

در ادامه، همایون امیرزاده از همزمان سردار شهید قاسم سلیمانی و مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد گفت: به سهم خودم از دوستان در حوزه هنری که این جلسه آبرومند را برگزار کردند، کمال تشکر را دارم. افتخار می‌کنم به این سربازی؛ امروز همزرمان این شهید شانه‌هایی را جستجو می‌کنند تا خود را خالی کنند.

او افزود: حاج قاسم یک نوجوان چهارده ساله‌ بود که اول بار به جبهه رفت. شب عملیات والفجر هشت من بی سیم چی بودم. بعد از بچه‌های غواص به خط زدیم و نوحه آخر را آهنگران می‌خواند و حاج قاسم سخنرانی می‌کرد. او یک شب قبل از والفجر هشت صحبت بسیار عاشورایی کرد؛ شاخصه‌ اصلی شخصیت او توسل به اباعبدالله (ع) بود. حاج قاسم نمونه‌ بارز ولایت پذیری بود؛ اخلاق و اخلاصش او را به لالایی‌ نسل بعد تبدیل می‌کند. در هر دوره‌ای اسطوره‌ای ظهور می‌کند و اسطوره زمان ما حاج قاسم سلیمانی است.

تجدید عهد هنرمندان با سردار آسمانی/ نماینده وزارت ارشاد: حاج قاسم سلیمانی نمونه‌ بارز ولایت پذیری بود

در این مراسم نفیسه سادات موسوی شعرش را برای سردار قاسم سلیمانی قرائت کرد. در این مراسم همچنین، حاج علی انسانی، شاعر و مداح اهل بیت پیش از مداحی و شعرخوانی گفت: مجلس از کیفیت خاصی برخوردار است؛ اهل فن و ادبا نشستند و باید شعر فاخر خوانده شود. خودم تا الآن اظهار ارادتی که فاخر باشد، نداشته ام. اجازه بدهید دو سه بیت از صائب بخوانم. همه از ویژگی‌های سردار قاسم سلیمانی سخن گفتند؛ اما از عرفان، خودساختگی و مهربانی‌های سردار قاسم سلیمانی کمتر سخنی به میان آمده است.

کوروش زارعی در ادامه این مراسم تصریح کرد: در تحقیقاتم برای عملیات والفجر هشت متوجه شدم شهید حاج قاسم سلیمانی  همیشه به بچه ها می گفت به مهریه حضرت زهرا(س) اروند را قسم بدهید و حرکت کنید. وقتی حاج احمد به آب قسم می دهد، راه باز می شود. حاج قاسم سلیمانی گفته بود سال آینده در ایام فاطمیه در دنیا نخواهم بود و این اتفاق افتاد.

در این مراسم مرشد میرزا علی به منقبت خوانی پرداخت و شاعرانی مانند علی داوودی، میلاد عرفانپور، نفیسه سادات موسوی و حاج علی انسانی حضور داشتند.

زارعی تصریح کرد: خیلی به جوانان اعتماد داشت شاید دلیل موفقیت هایش در سوریه و عراق  بود که به جوانان عراقی و سوری خیلی بهاء داد. 

در این مراسم علی محمد مؤدب هم شعرش را درباره حاج قاسم سلیمانی خواند. فاضل نظری هم از دیگر شاعرانی بود که در این مراسم حضور داشت.

حجت الاسلام و المسلمین شیرازی، نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: توفیقی است در جمع اهالی هنر، چند جمله ای از سردار سلیمانی بگوییم؛ بدون مقدمه وارد موضوع می شوم، سردار سلیمانی یک هنرمند بود چه هنری بالاتر از این که بتواند همه را جذب خود کند نه یک ایران که مردم عراق، لبنان، سوریه، پاکستان و هند برای او متاثر شدند تاکنون غیر از تشییع جنازه امام خمینی(ره)ندیدم کسی از دنیا عروج کند همه ایران برای او اشک بریزند.

وی افزود:دیروز برخی تصور می کردند کرمان متاثر است اما دیدم تبریز از کرمان سوزناک تر است همه پیام دادند نمی شود شهید را زمینی ببرید؛ قم اصفهان، رفسنجان و کرمان در آن حضور داشته باشند.

او افزود:راست و چپ و زن و مرد و کم حجاب و باحجاب می خواستند با او عکس بگیرند چه داشت پول داشت به دیگران پول می بخشید یک چیز داشت به همه غالب بود و آن عشق به مردم بود. مردم از امام صداقت دیدند از سردار سلیمانی صداقت دیدند. آن روز که در گیلان گفت تا سه ماه دیگر اثری از داعش نمی بینند شک نکردند چون در ایران راست گفت، در لبنان راست گفت، اگر می گفت عاشق بچه های شهدا هستم؛ هم پای آن ها می سوخت، فرقی نداشت بچه شهید دفاع مقدس باشد یا مدافع حرم، او را پدر و عمو خطاب می کردند همه حرف هایی که بچه های شهدا نوشتند جمع کنید تا عشق بچه های شهدا به سردار قاسم سلیمانی تبیین شود.

تجدید عهد هنرمندان با سردار آسمانی/ نماینده وزارت ارشاد: حاج قاسم سلیمانی نمونه‌ بارز ولایت پذیری بود

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: راز او علاوه بر مردم داری یک نکته بود دیروز وصیت نامه اش را خواندم من قبر خودم را در گلزار شهدای کرمان مشخص کردم محمود می داند آن قبر کجاست قبر را کنار قبر یوسف اللهی انتخاب کرده بود و گفته بود مرا در کنار شهدای ثارالله دفن کنید، متمایز از شهدای دیگر نباشد روی قبرم بنویسید سرباز قاسم سلیمانی، او می خواهد سرباز باشد شعار نمی دهد در لبنان خود را بزرگ نکرد، حزب الله را بزرگ کرد. در عراق خود را بزرگ نکرد بارها سردار سلیمانی می گفت فرمانده من ابو المهدی است هیچ زمانی نگفت من سوریه را شکست دادم رمز پیروزی او این بود.

حجت الاسلام شیرازی تصریح کرد: یوسف اللهی عارف بود سلیمانی از یوسف اللهی چه دیده است که می خواهد کنار او دفن شود.

تجدید عهد هنرمندان با سردار آسمانی/ نماینده وزارت ارشاد: حاج قاسم سلیمانی نمونه‌ بارز ولایت پذیری بود

او ادامه داد: سردار سلیمانی را از دوران جنگ می شناسم مسئول تبلیغات بود سردار سلیمانی کجا یوسف اللهی کجا؛ وقتی خودی ندید می خواهد کنار یوسف اللهی دفن شود و یک ایران برایش اشک می ریزد ما می آییم اینجا برای اینکه بگوییم تو یک نفر نبودی یک ایران بودی.. تازه این دنیایش است قیامت چه خبر است؛ الله اعلم خیلی حرف ها دارم تا امروز نگفتم. مردم ما هنوز یک ذره از سردار سلیمانی می دانند. مردم شاید باور نکنند سردار سرلشکر سپاه، فرمانده نیروی قدس یک زندگی ساده دارد یک زندگی معمولی دارد. در و دیوار خانه اش عکس شهدا بود در اتاق کارش عکس شهدای مدافع حرم بود هیچ چیزی از این دنیا نداشت. سی و نه سال با او زندگی کردم و رفت و آمد داشتم آن روزی که یک نیروی رزمنده جنگ بود تا هفته گذشته هیچ تفاوتی نداشت. در زمان حیاتش هر شهری برای سخنرانی رفتم جوان ها گفتند دست او را ببوس. عشق به سردار سلیمانی در ایران قبل از شهادتش هم بود. این جز به دلیل پاگذاشتن روی هوای نفس نبود تازه بعد از شهادتش در جهان گُل می کند.

در این مراسم علی داوودی، شاعر به شعرخوانی پرداخت ومحسن مومنی شریف، مجتبی رحماندوست از دیگر حاضران در مراسم بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
sajad
۰۳:۴۳ ۱۵ دی ۱۳۹۸
بسم الله قاصم الجبارین
حاج قاسمم! بشنو، بسم‌الله القاسم الجبارین را پشت بی‌سیم می‌گویند، علم بر زمین نمی‌ماند.
https://www.aparat.com/v/OFWCn
Iran (Islamic Republic of)
Elina
۲۱:۳۲ ۱۴ دی ۱۳۹۸
لعنت به عواملین تروریست نا جوانمردانه این سردار عزیز همه ناراحتن این ی موضوعیههه همه دلخون شدن بدون استثناا
Iran (Islamic Republic of)
عاشق سردار
۲۰:۰۷ ۱۴ دی ۱۳۹۸
اولا از هنرمندانی که پیام تسلیت دادند بسیار متشکرم
چرا که دشمنان بدانند ملت ایران همگی دشمن متجاوزان هستند
از طرفی از هنرمندانی که پیام ندادند ناراحت
هنرمندانی که اگر یک فردی یک مشکل کوچکی براش پیش می اید انقدر بزرگش می کنند که انگار چه اتفاقی افتاده
حالا این فاجعه را نادید گرفته اند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۴ دی ۱۳۹۸
باید فیلم سینمایی. و مستند راجع ایشان ساخته شود
آخرین اخبار