رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از دستگیری یک شکارچی دراج و تیهو توسط محیط بانان منطقه حفاظت شده کرائی و یک شکارچی پرنده چنگر توسط یگان حفاظت محیط زیست خبر داد.

بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: طی گشت و کنترل حوزه استحفاظی شهرستان شوشتر همکاران یگان اجرایی منطقه حفاظت شده کرایی در منطقه ظهیریه موفق شدند یک نفر شکارچی غیر مجاز که اقدام به شکار ۲ قطعه پرنده دراج و تیهو کرده بود، دستگیر کنند.

او افزود: از متهم یک قبضه سلاح شکاری دارای مجوز و ۶ فشنگ ساچمه‌ای کشف و ضبط شد.

نجاتی در ادامه اظهار داشت: یگان اجرایی اداره نیز در منطقه کنار هلاله از توابع بخش مدرس یک متخلف دیگر را که با استفاده از سلاح شکاری دارای مجوز فاقد پروانه اقدام به شکار یک قطعه پرنده چنگر نموده بود دستگیر کردند.

او تصریح کرد: همچنین طی این پایش‌ها پروانه شکار و نحوه فعالیت شکارچیان مجاز و دارای پروانه در منطقه مورد کنترل و بررسی قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: این متخلفان پس از واریز جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست که براساس مصوبه ۴۴٢ شورای عالی محیط زیست برای هر قطعه دراج مبلغ ۶ میلیون ریال، هر قطعه تیهو مبلغ ٣ میلیون ریال و هر قطعه چنگر مبلغ ۱.۵ میلیون ریال تعیین شده است برای سیر مراحل قانونی و صدور احکام کیفری به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.