مسئول بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خمین گفت: در بیش از ۲ هزار بقعه متبرکه کشور فعالیت فرهنگی اجتماعی و قرآنی انجام می‌شود.

فعالیت فرهنگی اجتماعی و قرآنی در بیش از ۲ هزار بقعه متبرکه کشورحجت الاسلام نوروز پور مسئول بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه همایش آموزشی منابع انسانی بقاع متبرکه استان مرکزی در خمین در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: در کشور ۸ هزارو ۷۶۷ بقاع متبرکه داریم که بیش از ۲ هزار بقعه کار‌های فرهنگی اجتماعی و قرآنی در آن‌ها صورت می‌پذیرد.

حجت الاسلام نوروز پور افزود: در بحث مرکز افق نیز ۲۰۰ مرکز در سال جاری راه اندازی شده که پیش بینی میشود در سال ۹۹ تعداد مراکز افق کشور به ۵۰۰ مرکز برسد.

او با اشاره به اینکه حدود ۵۰ هزار نفر در بقاع متبرکه مشغول خدمت رسانی هستند، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه فعال در زمینه‌های مختلف از جمله عمرانی در بقاع متبرکه کشور داریم.

مسئول بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از انتخاب مرکز افق امامزاده محمد عابد (ع) به عنوان برترین مرکز افق کشور خبر داد و بیان کرد: در استان مرکزی ۸ مرکز افق راه اندازی شده که امید است امسال تعداد این مراکز افزایش یابد.

مرکز افق فعالیت اجتماعی، فرهنگی و قرآنی را انجام می‌دهد؛ به‌طور مثال، واحد اجتماعی آسیب‌های اطراف امامزادگان را شناسایی و برای آن‌ها راه‌حل ارائه می‌دهد.

حجت الاسلام واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هم گفت: ارتقاء سطح آگاهی و آموزش هیئت امنا بقاع متبرکه در رابطه با سیاست‌های کلان سازمان اوقاف و امور خیریه از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

همایش آموزشی منابع انسانی بقاع متبرکه استان مرکزی به میزبانی شهرستان خمین در سالن همایش‌های بیت قدیمی امام خمینی (ره) برگزار شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.