رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر گفت: نظام مهندسی و اداره گاز نقش بسزایی در کاهش مرگ خاموش دارند و باید نظارت هایشان در هنگام ساخت و ساز بیشتر باشد.

حمیدرضا مبشری رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر در کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،ا با بیان اینکه استفاده نادرست از وسایل گرمایشی، دودکش نامناسب و نبود تهویه دلیل اصلی گازگرفتگی با مونوکسیدکربن است ،گفت:نظام مهندسی و اداره گاز نقش بسزایی در کاهش این مرگ خاموش دارند و باید نظارت هایشان در هنگام ساخت و ساز بیشتر باشد.

او با بیان اینکه از ابتدای مهرماه امسال ۲ هزار و ۳۲۸ نفر در کشور دچار مسمومیت گاز مونوکسیدکربن شدند افزود: از این تعداد متاسفانه ۱۰۶ نفر در کشور فوت شدند که آمار بسیار نگران کننده‌ای است.

مبشری گفت: خوشبختانه در شهرستان رامسر امسال تاکنون فوتی نداشتیم‌اما ۷ نفر دچار مسمومیت شدند که با اقدامات درمانی از خسارت جانی جلوگیری شد.

او افزود: شبکه بهداشت، هلال احمر و آتش نشانی آموزش‌های خود را از سطوح پایین از جمله خانه‌های بهداشت و مدارس آغاز کرده اند و همه آهاد جامعه باید این مهم را جدی بگیرند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر مرگ خاموش را مرگی عذاب آور دانست که انسان روند مرگ خود را میبیند، اما توان مقابله ندارد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.