نمایندگان مجلس اصطلاحات و عبارات طرح دو فوریتی شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس را تعیین کردند.

طرح دو فوریتی شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان و در جریان بررسی طرح دو فوریتی شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس با ماده یک آن موافقت کردند.

در ماده یک آمده است اصلاحات و عبارت زیر در این قانون در معانی ذیل به کار می‌رود:

۱- تبلیغات: به مجموعه اقدامات نامزد‌های انتخابات و یا نمایندگان آن‌ها و سایر افراد اعم از گفتاری، نوشتاری و رفتاری به منظور تأثیرگذاری بر رأی دهندگان گفته می‌شود که با هدف رساندن پیام خط مشی و برنامه نامزد‌های احزاب و گروه‌های سیاسی به مردم می‌باشد که از این طرح آن‌ها را به رأی دادن به نامزد‌های مورد نظر یا جریان و گروه خاص ترغیب نمایند.

۲- فعالیت‌های انتخاباتی: به هرگونه فعالیت قانونی اتلاق می‌گردد که نامزدها، احزاب و گروه‌های سیاسی و طرفداران آن‌ها بر تبلیغات و یا امور مرتبط با انتخابات انجام می‌دهند.

۳- هزینه‌های انتخاباتی: هزینه‌های مادی است که نامزد‌های انتخابات و احزاب و گروه‌های سیاسی بر انجام فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی صرف می‌کنند.

۴- تأمین مالی انتخابات: به مجموعه منابعی گفته می‌شود که جهت تأمین هزینه‌های انتخاباتی انجام و یا صرف می‌شود.

۵- سامانه مالی انتخابات: پایگاهی است که وزارت کشور به صورت الکترونیکی ایجاد و نامزدها، احزاب و گروه‌های سیاسی ملزم به ثبت اطلاعات مالی خود مطابق قانون در این سامانه می‌باشند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار