مدیرکل امورعشایری استان سمنان گفت: با ارائه تسهیلات به عشایر تولید گوشت عشایر سمنان با کمک تسهیلات ۱۷۰ تن افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مراد خادم مدیرکل امورعشایری استان سمنان گفت: پرداخت تسهیلات بر اساس بند ب ماده ۵۲ قانون دامی از محل درآمد‌های صندوق توسعه ملی به عشایراستان سمنان پرداخت شد.

او افزود: پرداخت ۲۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات به ۳۹ نفر از عشایر استان سمنان طبق بند ب ماده ۵۲ قانون دامی موجب افزایش ۱۷۰ تن تولید گوشت قرمز در استان شده است.

 مدیرکل امورعشایری استان سمنان با بیان اینکه ۹۰ درصد از درآمد عشایر از محل دامداری و دامپروری حاصل می‌شود، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات و تامین نقدینگی برای رونق تولید و بهبود معیشت عشایر سودمند است.

مراد خادم یادآور شد: سهمیه استان از تسهیلات عشایری طبق بند ب ماده ۵۲ قانون دامی ۶۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است که تاکنون ۲۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال آن جذب شده و جذب باقیمانده تسهیلات نیز در دستور کار قرار دارد.

او در ادامه ابراز داشت: از محل تسهیلات ماده ۱۰ و ۱۲ نیز ۴۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به ۱۷ خانوار عشایری و هفت تشکل عشایری استان پرداخت شده است.

مدیرکل امورعشایری استان سمنان گفت: تسهیلات ماده ۱۰ و ۱۲ نیز در راستای اشتغالزایی و جبران خسارت ناشی از خشکسالی‌های متوالی به عشایر پرداخت می‌شود.

با همکاری مجلس شورای اسلامی و با اجرای بند ب ماده ۵۲ قانون دامی، از محل درآمد‌های صندوق توسعه ملی یک درصد معادل حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد ریال به عنوان سرمایه در گردش برای توسعه فعالیت‌های دامپروری و افزایش تولید گوشت قرمز به عشایر کشور پرداخت می‌شود.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.