بیزنس اینسایدر در مطلبی به اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سلیمانی و انتقاد متحدان اروپایی واشنگتن از آن پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر در مطلبی به پیامد‌های اقدام آمریکا در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و تاثیر آن بر روابط واشنگتن با متحدانش پرداخت و نوشت: تصمیم احمقانه و نابخردانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی در بامداد روز جمعه نه تنها موجب آغاز تشدید تنش‌ها در خاومیانه می‌شود بلکه بر روابط واشنگتن با متحدانش تاثیر گذاشته است.

واکنش جهانی به این حمله، آمریکا را به طور فزاینده‌ای در صحنه جهانی منزوی کرده است. بنا به گزارش‌ها حمله هوایی که موجب شهادت سردار سلیمانی شد، بدون مشورت واشنگتن با متحدان اروپایی اش بوده و همین انتقاد چندین کشور اروپایی را به دنبال داشته است. در این میان، فقط رژیم صهیونیستی از تصمیم ترامپ به شدت حمایت و این تصمیم احمقانه را «صحیح» خوانده است.

هشدار انگلیس به آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی: این اقدام به نفع ما نبود

اقدام نابخردانه ترامپ در ترور سردار سلیمانی صدای متحدان واشنگتن را هم درآورد

انگلیس که از نظر تاریخی نزدیکترین متحد اروپایی آمریکاست، از نخستین کشور‌هایی بود که به این تصمیم بی حساب ترامپ واکنش نشان داد. دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه ضمن انتقاد از اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی، آن را عامل تشدید تنش‌هایی در خاورمیانه دانست که به نفع لندن نیست. او همچنین طرفین را به خویشتن داری دعوت کرد.

جرمی هانت، وزیر خارجه سابق انگلیس نیز اقدام احمقانه ترامپ را «بازی خطرناک با ایران» توصیف و اعلام کرد حرکت سرخود ترامپ به روابط لندن و واشنگتن آسیب می‌زند. او گفت: ترامپ بدون مشورت با لندن به عنوان متحد خود دست به اقدامی نادرست زده است که باعث پشیمانی می‌شود.

در همین حال برخی دیگر از مقامات انگلیس معتقدند اقدام آمریکا به برخی از اختلافات تهران و لندن همانند آنچه در ماجرای نفتکش‌ها رخ داد دامن می‌زند.

فرانسه به آمریکا هشدار داد

اقدام نابخردانه ترامپ در ترور سردار سلیمانی صدای متحدان واشنگتن را هم درآورد

فرانسه، در کنار انگلیس و سایر کشور‌های اروپایی در تلاش برای حفظ روابط با ایران از طریق توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بوده است. پاریس که از تصمیم ترامپ در ماه مه ۲۰۱۸ برای انصراف از توافق هسته‌ای به شدت انتقاد کرده بود، روز جمعه هم ضمن انتقاد از تصمیم احمقانه ترامپ در ترور سردار سلیمانی، از رئیس جمهور آمریکا خواست تا از هرگونه اقدام دیگری که به تشدید درگیری‌ها می‌انجامد، دوری کند.

املی دو مونشالان، وزیر امور خارجه فرانسه در یک مصاحبه رادیویی به ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد اقدام یک جانبه آمریکا خطرناک است و منطقه را در شرایط خطرناکی قرار می‌دهد. او در واکنش به اقدام ترامپ گفت: آنچه رخ داد همان چیزی است که از آن می‌ترسیدیم.

این مقام فرانسوی نیز ضمن انتقاد از ترامپ اعلام کرد در سطح اروپا باید تصمیم‌ها هماهنگ شده باشد و مانع از این شود که قدرت‌ها، یکی در مقابل دیگری، بازی خود را به روشی غیرقابل پیش بینی انجام دهند.

آلمان به دنبال آرام کردن اوضاع متشنج

اقدام نابخردانه ترامپ در ترور سردار سلیمانی صدای متحدان واشنگتن را هم درآورد

اگرچه واکنش آلمان به اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی جانبدارانه بود، اما برلین به عنوان یکی از متحدان واشنگتن نیز از اقدام سرخود، احمقانه و بدون مشورت ترامپ انتقاد کرد. هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان اعلام کرد: برلین درصدد انجام مذاکرات مستقیم با ایران برای آرام کردن اوضاع متشنج در منطقه است.

اسرائیل در حمایت از ترامپ تنهاست

اقدام نابخردانه ترامپ در ترور سردار سلیمانی صدای متحدان واشنگتن را هم درآورد

اگرچه عربستان و برخی از کشور‌های عربی تلویحا از اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی حمایت کردند، این رژیم صهیونیستی بود که حمایت کامل خود را از این اقدام تروریستی بیان کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای از «قاطعیت ترامپ» در این اقدام حمایت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار