رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از تخصیص اعتبار میلیاردی برای تعویض مخازن آب فرسوده و همچنین تأمین آب بخش کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، نجاری رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه شورای مدیریت بحران استان قزوین از تخصیص اعتبار میلیاردی برای تعویض مخازن آب فرسوده و همچنین تأمین آب بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته است که استان‌ها هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

نجاری افزود: پارسال ۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات از جمله ۴۰۰ میلیارد تومان نردبان بلند مرتبه خریداری کردیم تا علاوه بر استفاده در مواقع عادی، در بحران‌ها نیز به کار آیند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خواستار همت والای مسئولان برای پیشگیری از وقوع بحران در کشور شد و گفت: کمبود منابع مالی، انجام کار‌های اجرایی و عمرانی در کشور را به سختی رو به رو کرده است.

نجاری با اشاره به تغییر اقلیم و ورود کشور به دوران ترسالی گفت: اگر در سال‌های گذشته مسیر رودخانه‌ها و سیلاب ها، لایروبی می‌شد، نیازی به هزینه کرد مبالغ سنگین در سیل امسال نبود.

وقوع ۳۳ نوع حادثه غیر مترقبه در استان قزوین

استاندار قزوین گفت: ۳۳ نوع حادثه غیر مترقبه در استان اتفاق افتاده که برای پیشگیری از آن‌ها به اعتبار نیاز است.

جمالی پور استاندار قزوین در جلسه شورای مدیریت بحران با بیان اینکه ۳۳ نوع حادثه غیر مترقبه زا در استان اتفاق افتاده است، گفت: برای مقابله، پیشگیری و جبران خسارت ان‌ها به اعتبار نیاز است.

جمالی پور افزود: بودجه استان قزوین بودجه‌ای نیست که بتواند استان را به حرکت دربیاورد و در اتفاقات بحران زا هستیم.

او اضافه کرد: وقتی به قزوین آمدم فکر کردم همه چیز آماده است، اما در واقع هر چه جلوتر می‌رویم هیچ چیز آماده نیست.

استاندار گفت: نگاه ناهمگرای سیاسی در استان و‌بی توجهی به شاخص‌ها در استان وجود دارد.

جمالی پور افزود: در استان از ۸ هزار و ۴۰۰ حلقه چاه آب برداشت می‌شود که ۲ هزار و ۶۰۰ مورد آن غیر قانونی ست و امکان بسته شدن ندارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.