وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر حضور به موقع شهید سلیمانی نبود، امروز همه ما باید در نقاط مرزی کشور با داعش می‌جنگیدیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهادت سردار رشید اسلام و ایران را به تمام انقلابی‌ها، آزادگان و مسلمانان تسلیت و تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم که برای این شهید بزرگوار و دیگر شهدا رهروان خوبی باشیم.


بیشتر بخوانید: احمدی: ورزشکاران با تاثیر از شهید سلیمانی خادم واقعی مردم ایران باشند


سلطانی فر در ادامه گفت: به یاد داریم که در سال‌های گذشته گروه‌های تکفیری جبهه النصره، احرار الشام و داعش با خشونت و افراط گرایی توانستند بر بخش‌های زیادی از خاک عراق و سوریه مسلط شوند. این گرو‌ها خودشان را مسلمان جا می‌زدند و ناامنی در این کشور‌ها به اوج رسیده بود. در این شرایط سپاه قدس به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی و همراهی دیگر رزمندگان جبهه مقاومت از سایر کشورها، در این مناطق حاضر شدند و با اقدامات مستشاری و برنامه ریزی‌ها و تاکتیک‌های نظامی آن‌ها خطر رفع شد. خوشبختانه امروز می‌بینیم که بیش از ۸۰ درصد خاک کشور‌های عراق و سوریه از وجود تروریست‌ها پاک شده و اکنون تقریبا تمامی عراق به لطف جانفشانی‌ها و فداکاری‌های شهید سلیمانی و همرزمان او در آرامش و امنیت است.


بیشتر بخوانید: صالحی امیری: آمریکا با جنایت اخیرش، جریان جدیدی را در خاورمیانه آغاز کرد


وزیر ورزش با تمجید از اقدامات شهید سلیمانی برای حفظ امنیت منطقه گفت: مسلما اگر حضور به موقع شهید سلیمانی نبود، امروز همه ما باید با داعش که اشاعه دهنده خشونت و افراط گرایی بود و با روح رحمانی اسلام در تعارض کامل بود، در نقاط مرزی کشورمان می‌جنگیدیم، زیرا گروه‌های تکفیری بخش‌های زیادی از عراق را تصرف کرده بودند و اگر از پیشروی آن‌ها جلوگیری نمی‌شد، اکنون به مرز‌های ایران رسیده بودند.

او افزود: گروه‌های جبهه النصره، احرار الشام و داعش چهره‌ای را به نمایش گذاشتند که مورد انزجار و تنفر جهانی است. اعدام، سر بریدن و اسارت افراد بی گناه، تخریب و آتش زدن بسیاری از اماکن فرهنگی، تاریخی، مسکونی و اقتصادی عراق و سوریه باعث شد تا مردم جهان از تفکر وحشیانه این گروه‌ها آگاه شوند و حتی قدرت‌هایی که در پدید آمدن این گرو‌ها نقش اساسی داشتند، نتوانستند به حمایت‌های جدی خود از آن‌ها ادامه دهند. خوشبختانه اقدامات سپاه قدس و در راس آن شهید سلیمانی باعث شد تا منطقه از وجود این گروه‌ها پاک شود.


بیشتر بخوانید: علی نژاد: همه مسابقات به نام سردار سلیمانی برگزار می‌شود


سلطانی فر عنوان کرد: قطعا معادلات سیاسی خاورمیانه به نفع محور مقاومت رقم خواهد خورد و خیلی زمان نمی‌برد که ترامپ و اطرافیان او بابت اقدام گستاخانه‌ای که انجام دادند، بهای گزافی بپردازند. به زودی سربازان آمریکایی با ذلت منطقه را ترک می‌کنند و خودمان با کمک همسایگان، امنیت منطقه را تامین خواهیم کرد و دیگر هیچ نیازی به حضور نیرو‌های خارجی در منطقه نخواهد بود.

وزیر ورزش گفت: تفکر شهید سلیمانی با شهادت او از بین نخواهد رفت و حاج قاسم‌های زیادی در حال پرورش هستند. اتفاقاتی که رخ داد، زمینه ساز وحدت هرچه بیشتر امت اسلامی شد. خون شهید سلیمانی و دیگر شهدا، پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را تحکیم می‌کند.


بیشتر بخوانید: پهلوان زاده: در تاریخ شخصیتی مثل سردار سلیمانی وجود ندارد


او در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای نامگذاری رویداد‌های ورزشی به نام این سردار رشید اسلام وجود دارد گفت: برخی فدراسیون‌های ورزشی، رویداد‌های بین المللی شان را با نام سردار سلیمانی برگزار خواهند کرد. برای این که بتوانیم ارزش‌ها و تفکرات این شهید والا مقام را گسترش دهیم، برخی رویداد‌های ورزشی را به نام او برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار