علیپور تصمیم نهایی را گرفت!

ماندن بازیکن شمالی پرسپولیس برای ادامه فصل در پرسپولیس، از دو حیث بسیار اهمیت دارد. اولین این‌که ماندن در تیم، روحیه هواداران را بالا می‌برد و آن‌ها را نسبت به آینده تیم امیدوار می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  از مدت‌ها قبل علی علیپور خود را مهیای جدایی از پرسپولیس کرده بود در واقع در ابتدای فصل قرار بود او به کشور دیگری برود تا از لیگ ایران خارج شود و فوتبالش را پیگیری کند، اما مشکلات باشگاه در جذب مهاجم جدید، مانع اصلی ترک پرسپولیس بر سر راه این بازیکن شمالی بود. از این رو علیپور ماند تا برای تیمش گل‌های بیشتری بزند و سرخ را در لیگ نوزدهم نیز همراهی کند. او که در لیگ چهاردهم از راه‌آهن به پرسپولیس آمد، در فصل پیش رو نتوانست به اندازه کافی خوش شانس و فرصت طلب باشد. در کنار افت شدید فنی، علیپور تحت فشار هواداران هم قرار گرفت به حدی که او را هنگام بازی‌ها به اندازه کافی مورد حمایت قرار نمی‌دادند و حتی در دو بازی با شعار‌های تندی مواجه شد تا روحیه این مهاجم سرخپوش به پایین‌ترین حد خود برسد.

علیپور در ابتدای فصل وقتی فهمید پروژه جدایی از پرسپولیس با شکست مواجه شده مشخص بود چندان اوضاع و احوال روحی مناسبی ندارد. همان زمان پیش بینی می‌شد او نتواند به اندازه کافی برای تیمش مثمر‌ثمر باشد، ولی این بازیکن جنگید و حالا با نگاهی بر عملکردش در طول فصل می‌توان به او نمره نسبتا خوبی داد، زیرا در پنج شش دیدار گذشته روال بهتری پیدا کرده است. علیپور در پایان این فصل قراردادش به پایان می‌رسد و خیلی‌ها اعتقاد داشتند او در نقل و انتقالات زمستانی نیم فصل پرسپولیس را ترک می‌کند، زیرا بند‌هایی در قراردادش دیده می‌شود که توان فسخ یکطرفه و جدایی از جمع سرخپوشان به قصد لیگ‌های دیگر به‌خصوص اروپا را داراست. شنیدیم در حال حاضر پیشنهاد‌های خیلی خوبی از قطر، ترکیه و روسیه در اختیار دارد. اول فصل هم این پیشنهاد‌ها را داشت و حتی در مورد دو پیشنهادش با مسؤولان باشگاه مذاکره مفصلی انجام داد، اما به علیپور اجازه جدایی ندادند تا در شرایط افت فنی و روحی قرار گیرد.

مشاورانش هم گفتند بهتر است او در نقل و انتقالات زمستانی هم در پرسپولیس بماند، زیرا این باشگاه توانایی جذب مهاجم مدنظر گابریل کالدرون ندارد و ایرانی‌ها هم به این باشگاه پاسخ مثبت نمی‌دهند. به هر حال به این نتیجه رسیدند که ماندن علیپور که بهترین مهاجم ایرانی لیگ طی دو فصل اخیر بوده، به نفع خودش و باشگاه است. از این رو علیپور به صورت تضمینی تا پایان فصل مهاجم سرخپوشان است و در همه بازی‌ها می‌تواند بدون هیچ مشکلی به میدان برود، اما در تیم‌های دیگر به خصوص فوتبال اروپا نمی‌توانست با چنین تضمینی مواجه شود. استایل فوتبالی فوق العاده، سرعت، قدرت بدنی، قدرت سرزنی و قدرت دریبلینگ به همراه استارت‌های سریع و پرش‌های قابل توجه از جمله خصوصیات فنی علیپور به شمار می‌رود که در دوران حضور برانکو توانسته بود در فهرست اصلی تیم جایی برای خود باز کند.

ماندن این بازیکن شمالی برای ادامه فصل در پرسپولیس، از دو حیث بسیار اهمیت دارد. اولین این‌که ماندن در تیم، روحیه هواداران را بالا می‌برد و آن‌ها را نسبت به آینده تیم امیدوار می‌کند. خودش هم می‌تواند شانس آقای گلی را حفظ کند. علیپور در هفته‌های پایانی روند فنی بهتری پیدا کرد و حالا همه انتظار دارند در بازگشت به بازی‌ها، روی خوب خود را دوباره به نمایش بگذارد. موضوع دیگری از مدت‌ها قبل مطرح شده بود که می‌گفتند او برای آن که سنش بالاتر از این نرود، آخرین شانس‌های لژیو‌نر شدن را از دست نخواهد داد و با هر شرایطی حاضر است به فوتبال اروپا برود.

در ثانی می‌گفتند اگر باشگاه اقدام به جذب مهاجم خارجی کند، قطعا دیگر خبری از علیپور در فهرست سرخ‌ها نیست، اما این مسائل کاملا حالت برعکس داشت، زیرا مهاجم جوان سرخپوشان در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار روزنامه جام‌جم تاکید داشت آماده رقابت با هر بازیکنی است که به پرسپولیس بیاید و برایش نام و نشان مهاجمان بعدی هیچ تفاوتی ندارد، چون می‌خواهد حق خودش را بگیرد. از سوی دیگر مربیان قبلی و فعلی پرسپولیس نشان دادند با وجود هر بازیکنی که در فهرست تیم باشد، باز هم علیپور به میدان می‌رود. وقتی زوج مهدی طارمی و گادوین منشا شکل گرفت، باز هم علیپور بود که در زمین حاضر شد. به هر حال علیپور اعتقاد دارد هنوز برای لژیونر شدن دیر نیست و تا پایان این فصل پیراهن سرخ را بر تن دارد، اما فعلا خبری از تمدیدقراردادش در سال‌های بعدی نیست. نکته آخر این‌که علیپور مطالبات زیادی از باشگاه دارد و شاید عدم تمدیدقراردادش به این خاطر باشد؛ اگر پولش را بدهند، شاید برای سال‌های بعد هم قراردادش را تمدید کند!

پرسپولیسی‌ها برای مرد آرژانتینی پولی واریز نکرده اند
کالدرون همچنان میان زمین وهوا

با این که باشگاه پرسپولیس اعلام کرده بود مطالبات سرمربی تیمش را به حسابش واریز کرده، اما این پول در حساب وصول نشده است.
دو هفته پیش باشگاه پرسپولیس به نقل از محمد حسن انصاری‌فرد اعلام کرد قسط دوم گابریل کالدرون، سرمربی این تیم به حسابش در یکی از بانک‌های قطر واریز شده است و چند روز بعد از آن این پول قابل برداشت خواهد بود؛ اما حالا از سوی نزدیکان سرمربی پرسپولیس خبر رسیده که مطالبات مربی آرژانتینی به حسابش واریز نشده است.
باشگاه پرسپولیس بابت باقیمانده قسط اول کالدرون باید حدود ۱۱۲ هزار دلار و همین‌طور بابت مطالبات دیگرش مبلغی به او پرداخت می‌کرد، اما با وجود تلاش‌های فراوان حالا کالدرون از عمل نکردن باشگاه به تعهداتش گله‌مند است و حتی در یک پست در اینستاگرام گفته است: بعد از یک هفته باشگاه هنوز هیچ اقدامی انجام نداده است. دو روز به شروع تمرینات باقی مانده، اما متاسفانه هنوز هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.
موضوع بعدی در خصوص درخواست‌های گابریل کالدرون مربوط به درخواست او برای پرداخت مطالبات بازیکنان بود. مساله‌ای که با توجه به خزانه خالی باشگاه و عدم پرداختی تا به این لحظه، نشان دهنده اجرایی نشدن شروط سرمربی آرژانتینی در زمان تعطیلات سال نوی میلادی است و باید دید با این شرایط او در زمان بازگشت به تیم و حضور در اردوی دوحه، چه واکنشی به این مساله از خود نشان خواهد داد.
اکنون در فاصله ۷۲ ساعت به شروع تمرینات پرسپولیس برای نیم فصل دوم باید دید در نهایت باشگاه چه تصمیم و راهکاری برای این مسائل خواهد داشت و آیا سرنوشت کالدرون نیز همانند استراماچونی پر از گمانه زنی و پر پیچ و خم خواهد شد یا سرخ‌ها از این بحران خارج خواهند شد.
البته کالدرون پیش از ترک تهران شروطی هم برای محمدحسن انصاری‌فرد تعیین کرده که یکی از آن‌ها تغییر در پست سرپرستی تیم بود.

منبع: روزنامه جام جم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار