شبکه‌های سیما مراسم اقامه نماز و تشییع سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی را پوشش خواهند داد.

پوشش مراسم تشییع باشکوه سردار سلیمانی و همرزمان شهیدشبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج، آموزش، سلامت و افق فردا مراسم اقامه نماز و تشییع سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی را از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی از ساعت ۸ به صورت زنده پوشش خواهند داد.

*** شبکه یک سیما این مراسم را با اجرای مهدی آقا بیگی و محمدرحمان نظام اسلامی از ساعت ۸ صبح به طور زنده پوشش می‌دهد. همچنین ویژه برنامه دیگری بعد از بخش خبری ساعت ۱۹ ویژه تشییع پیکر سپهبد حاج قاسم سلیمانی امشب به صورت زنده پخش می‌شود.

همچنین شبکه یک در روز دوشنبه دو فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» و «شیار ۱۴۳» را در جدول پخش خود جانمایی کرده است.

*** شبکه دو سیما نیز علاوه بر پوشش نماز و مراسم تشییع فردا در ویژه‌برنامه «سردار کرّار» و عصر همین روز هم مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی را از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در شهر مقدس قم و حضرت معصومه (س) تقدیم مخاطبان خواهد کرد.

سخنرانی ویژه حاج شیخ حسین انصاریان پیرامون جان‌فشانی‌ها و دلاورمردی‌های فخرِ واژه مقاومت و شهادت؛ شهید سردار قاسم سلیمانی از دیگر ویژه‌های تدارک دیده شده است.

مستند‌های سیاسی «همسایه»، «مردی با آرزو‌های بزرگ» و «پایان داعش» با موضوع نقش سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا هم امروز و فردا ساعت ۱۸:۵۰ روانه آنتن می‌شود.

مستند «نامه‌ای به احمد» به مدت زمان ۱۸ دقیقه با روایت سردار سلیمانی از سرلشکر پاسدار شهید حاج احمد کاظمی از دیگر برنامه‌هایی است که از این شبکه روانه آنتن می‌شود.

برنامه‌های «عصر خانواده»، «زنده‌باد زندگی» و «در انتهای الوند» نیز با حضور مهمانان و کارشناسان مختلف و با تدارک میان برنامه‌های گوناگون به ابعاد حادثه جانگداز ترور سردار سلیمانی و حضور فداکارانه و مدبرانه این شهید والامقام در ثبات امنیت در منطقه خاورمیانه خواهند پرداخت.

*** شبکه سه سیما علاوه بر مراسم‌های فردا، مراسم وداع با پیکر پاک شهید سرافراز سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش را امروز از ساعت ۱۹:۳۰ در مصلای تهران به صورت زنده پخش می‌کند.

*** شبکه چهار در ویژه برنامه صبحگاهی «طلوع» نیز مراسم تشییع را منعکس خواهد کرد.

*** شبکه پنج سیما علاوه بر به تصویر کشیدن مراسم فردا به انعکاس مراسم وداع با پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی در مصلی امام خمینی (ره) تهران از ساعت ۱۹:۴۵ تا ۲۱:۳۰ خواهد پرداخت.

*** پخش شبکه آموزش سیما و برنامه زنده «صبحی دیگر» به پوشش بخش‌هایی از مراسم تشییع پیکر سردار رشید اسلام، سپهبد قاسم سلیمانی می‌پردازد.

*** شبکه سلامت در برنامه «همین امروز، همین امشب» وداع مردم شهید پرور ایران را با سردار رشید اسلام به نمایش می‌گذارد.

در کنار پخش تصاویر همدلی و وداع مردم با سردار رشید قاسم سلیمانی در دیگر برنامه‌های زنده شبکه همچون «حال خوب»، «ضربان»، «ایران فعال» و... یاد و خاطره رشادت‌های این سرباز ولایت روایت می‌شود.

*** شبکه افق سیما در قالب ویژه برنامه «انتقام سخت» فردا مراسم بدرقه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به صورت زنده پخش می‌کند. شبکه افق مراسم تشییع در قم را نیز در دستور کار دارد.

در این بین برنامه‌های زنده دیگر همچون «عصرانه»، «جهان آرا» و «عصر» هم در کنداکتور پخش شبکه افق قرار دارند که هر یک متناسب با موضوع شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفتگو‌هایی را با کارشناسان داخلی و خارجی انجام می‌دهند.

مستند‌هایی تک قسمتی گوناگونی هم با موضوع محور مقاومت در عراق و سوریه و مبارزه ایران با گروه‌های تکفیری از ساعت ۹ تا ۲۴ در نظر گرفته شده است.

بر این اساس مستند‌های کابوس آمریکایی، بدون مرز عشق، منفی بیست و پنج، سلفی با ابومهدی، تصنیف‌های دمشق، پای پیاده روی آب، کسرالحدود و محمود روز گذشته پخش شدند.

از ساعت ۲۴ امشب یکشنبه ۱۵ دی ماه نیز مستند‌های بدون مرز عشق (قسمت دوم)، هفت دقیقه تا تل آویو، محمود، محله اهل علی، درد مقدس، برای تاریخ و خلیل آفریقا (با موضوع مبارزات شیخ زکزاکی در نیجریه) روی آنتن شبکه افق می‌رود.

گفتنی است شبکه‌های سیما مراسم تشییع با پیکر سردار سرافراز قاسم سلیمانی را از ساعات اولیه صبح امروز در شهر‌های اهواز و مشهد الرضا (ع) را به صورت زنده و مستقیم پوشش دادند.

******
صدا و سیمای مراکز استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، کرمان و قم هم تلاشی وافر برای پوشش رسانه‌ای و کامل تشییع سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی داشته‌اند.

شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موجی از غم و اندوه را در سراسر ایران به راه انداخت و خشم و نفرت ایرانیان را از دولتمردان عهدشکن و جنایت‌پیشه آمریکا دو چندان کرد.

پوشش گسترده رسانه‌ای مراسمی که به یاد و خاطره فرمانده دل‌ها در جای جای این مرز و بوم برگزار می‌شوند، از روز جمعه در دستور کار صدا و سیمای مراکز قرار گرفته و همه شبکه‌های استانی با قطع برنامه‌های عادی خود، این مهم را در دستور کار قرار داده‌اند.

در این بین کار صدا و سیمای چهار مرکز بیش از سایر استان‌هاست چرا که با تدابیر اندیشیده شده، تشییع پیکر مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی در سه شهر اهواز، مشهد و قم انجام می‌شود و سپس به پیکر او به تهران منتقل می‌شود و در نهایت مراسم تشییع، وداع و خاکسپاری شهید سلیمانی در کرمان انجام خواهد شد.

بر این اساس چهار مرکز استانی خوزستان، خراسان رضوی، قم و کرمان، پخش زنده این مراسم باشکوه و مردمی را در دستور کار قرار داده‌اند.

صبح امروز این مراسم در اهواز برگزار شد و سیمای مرکز خوزستان با استفاده از همه ظرفیت‌های فنی و نیروی انسانی پرتلاش خود، تصویری جامع را از حضور باشکوه مردم ایران برای استقبال از پیکر مطهر سردار سلیمانی ارائه کرد، این مرکز همچنین در فواصل زمانی متعدد، تصاویر زنده را در اختیار شبکه‌های سراسری قرار داد تا همه ایران و جهان، بیننده قدرشناسی و ولایتمداری مردم خوزستان باشند.

در ادامه و عصر امروز، مراسم تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی در مشهد مقدس و در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) در حال انجام است و صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی هم با استفاده از اکیپ‌های پخش زنده و تیم‌های برنامه ساز، اقدام به پوشش کامل رسانه‌ای این رویداد عظیم کرده است.

این تصاویر در حال حاضر از شبکه استانی خراسان رضوی، شبکه خبر و سایر شبکه‌های استانی در حال پخش هستند.

فردا نیز صدا و سیمای مرکز قم این رسالت سنگین را بر دوش دارد به همین دلیل تمهیدات لازم برای این منظور اندیشیده شده و تیم‌های سیار از صبح روز دوشنبه در مسیر پیش‌بینی شده برای تشییع پیکر شهید سلیمانی مستقر خواهند شد.

در نهایت و در روز سه‌شنبه، استان کرمان میزبان پیکر مطهر فرزند عزیز خویش است تا مراسم تشییع و خاکسپاری شهید حاج قاسم سلیمانی را برگزار کند.

صدا و سیمای مرکز کرمان نیز همچون سه مرکز دیگر، پیش‌بینی‌های لازم را برای این منظور داشته و در سراسر مسیر برگزاری مراسم و نیز محل دفن پیکر مطهر شهید سلیمانی، پخش زنده مراسم را در دستور کار قرار داده است.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.