معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای تاثیر بسزایی در ایجاد فرصت های شغلی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم‌پور در حاشیه بازدید از مرکز برق و انرژی آموزش فنی و حرفه‌ای شیراز با تاکید بر اهمیت توسعه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در اشتغالزایی، عنوان کرد: در این مرکز دوره‌های آموزشی رشته‌های مختلفی همچون برق صنعتی و انرژی خورشیدی برگزار می‌شود.

او بیان کرد: ظرفیت این مرکز باید با اطلاع‌رسانی مناسب در جهت ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان به کار گرفته شود.

قاسم‌پور، هزینه کردن در راستای توسعه آموزش های فنی و حرفه‌ای را سرمایه گذاری قلمداد کرد و افزود: کشورهای توسعه یافته نیز در این مسیر حرکت کرده و به این نتیجه رسیده اند که مهارت آموزی گام مهمی در راه توسعه است.

معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه تعامل ادارات و دستگاه ها باید تقویت شود، بیان کرد: بی تردید این تعامل مثبت و بهره گیری از پتانسیل ها و توانایی های هر اداره از سوی سایر ادارات سبب تقویت عملکرد آنها خواهد شد.

او همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست روابط خود با بخش خصوصی، صنعت و دانشگاه را بیش از گذشته گسترش دهند و با همراهی و همدلی در راستای توسعه، ارتقا و پیشرفت استان گام بردارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس پس از این بازدید در جلسه گروه کاری آموزش استان حضور یافت و در این جلسه نیز بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد.

او با بیان اینکه دایره اثرگذاری و ارتباط آموزش و پرورش بسیار وسیع است، اظهار کرد: بی شک آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند در اجرای این سند موفق باشد و همکاری سایر دستگاه ها در این زمینه لازم است.

قاسم‌پور اجرا سند تحول بنیادین اموزش و پرکرش را گامی زیرساختی و فرهنگی توصیف کرد و گفت: باید همه طرفیت های استان در جهت تحقق این سند به کار گرفته شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار