وزیر خارجه آلمان تاکید کرد تهدیدهای رئیس‌جمهور آمریکا درباره اعمال تحریم علیه عراق سودی به همراه ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، تاکید کرد تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مورد اعمال تحریم بر عراق، سودی ندارد.

ترامپ در واکنش به تصویب قانون اخراج نیرو‌های نظامی آمریکا از عراق در پارلمان این کشور، عراق را به اعمال تحریم‌های گسترده تهدید کرد. او اعلام کرد: در صورتی که عراق خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور شود و این اقدام به صورت دوستانه صورت نگیرد، ما تحریم‌های بی سابقه‌ای علیه این کشور وضع می‌کنیم.

ماس در بخشی دیگر از اظهاراتش با اشاره به نشست آتی مقامات سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه گفت: اقدام روز یکشنبه ایران در اعلام اینکه این کشور محدودیت‌ها روی غنی‌سازی اورانیوم را کنار خواهد گذاشت می‌تواند اولین گام در مسیر پایان توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میان ایران و شش قدرت اصلی باشد.

او به رادیو دویچه لندفانک گفت: ”ما بی‌شک با ایران باز هم گفتگو خواهیم کرد. ولی چیزی که اعلام شده است با توافقنامه سازگار نیست.“ 

وزیر خارجه آلمان افزود مقامات آلمان، فرانسه و انگلیس روز دوشنبه درباره اوضاع گفتگو خواهند کرد.

ماس بدون اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های غربی برجام افزود: ”(اوضاع) راحت‌تر نشده است و این می‌تواند اولین گام در مسیر پایان این موافقتامه باشد، که یک زیان بزرگ خواهد بود و ما آن را الان به شیوه بسیار بسیار مسئولانه بررسی خواهیم کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۶ دی ۱۳۹۸
او به رادیو دویچه لندفانک گفت: ”ما بی‌شک با ایران باز هم گفتگو خواهیم کرد. ولی چیزی که اعلام شده است با توافقنامه سازگار نیست.“
اما ما دیگر با شما گفتگو نخواهیم کرد ، شمایی که به هیچ توافقی پایبند نیستید.، مگر تا الان کارهایی که شما کردید با توافقنامه سازگار بوده ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۶ دی ۱۳۹۸
این وزیر امور خارجه آلمان یک دروغگو بزدله
آخرین اخبار