معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی:

به دنبال بازار‌های جدید صادراتی برای محصول سیب استان هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: به دنبال بازار‌های جدید صادراتی برای محصول سیب استان هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، شهدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سیب استان که در محل دادگستری استان برگزار شد، با اشاره به وجود حدود ۷۲۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان و برنامه ریزی استان برای صادرات این محصول گفت: استان به دنبال بازار‌های جدید صادراتی سیب است و به همین منظور هیاتی از تجار استان برای بازاریابی و معرفی ارقام مختلف سیب آذربایجان غربی به کشور هندوستان اعزام شدند.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بزودی هیاتی ازتجار کشور ویتنام نیز برای خرید سیب به آذربایجان غربی سفر می‌کنند که امیدواریم بتوانیم بخشی از سیب استان را به این کشور صادر کنیم.

او در ادامه با اشاره به برخی از موانع صادرات سیب استان از جمله تعرفه و درجه بندی سیب‌های صادراتی، گفت: موانع و مشکلات با امضای استاندار محترم به وزارت صمت ارسال شده که امیدواریم با مساعدت وزیر محترم صمت این مشکلات رفع شود.

شهدی  همچنین از پیگیری‌های رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در رفع موانع و مشکلات پیش روی صادر کنندگان سیب استان قدردانی کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.