نقش اساتید و مدیران گروه‌های آموزشی را در ترویج اصول اخلاقی

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، نقش اساتید و مدیران گروه‌های آموزشی را در ترویج اصول اخلاقی در بین دانشجویان بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و گفت : این اساتید می‌توانند الگویی ارزشمند در مباحث اخلاقی باشند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، نقش اساتید و مدیران گروه‌های آموزشی گفت : فعالیت شورای عالی اخلاق پزشکی در دانشگاه زمینه‌ساز رعایت اصول اخلاقی و توجه بیشتر متولیان نظام سلامت و رفع چالش‌های موجود در این حوزه خواهد بود.

او گفت : رشته‌های پزشکی مشترکات بسیاری با هم دارند و نیاز به تدوین درسنامه مجزا برای سایر رشته‌های دانشگاه نیست و تنها باید برخی مباحث اختصاصی این رشته را به درسنامه آداب پزشکی افزود.

او با بیان اینکه آموزش اخلاق حرفه‌ای باید در مدارس نهادینه شود، گفت: بهتر است افراد در سنین پایین با مباحث اخلاق پزشکی و حرفه‌ای آشنا شوند و آموزش‌های مورد نیاز در خصوص رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای به آن‌ها ارایه شود و آموزش و پرورش باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، افزود: همکاری سازمان نظام پزشکی در برگزاری کلاس‌های آموزشی باعث توجه بیشتر به رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای و همکاری بیشتر پزشکان در این زمینه خواهد شد.

مرادی با اشاره به بهره‌مندی از امکانات نوین آموزشی و همچنین استفاده مناسب از فضای مجازی برای انتشار کلیپ‌ها و نکات آموزشی در زمینه اخلاق پزشکی گفت: قطعاً بازخورد خوبی خواهد داشت و بسیار موثر است و روابط عمومی دانشگاه باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد.

رییس مرکز تحقیقات و توسعه اجتماعی و دبیر شورای عالی اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کمیته تدوین درسنامه آداب پزشکی و تدوین درسنامه ویژه رشته‌های دندانپزشکی، فوریت‌های پزشکی و پزشک خانواده باید تشکیل شود.

 علی الماسی گفت: کارگاه‌های اخلاق حرفه‌ای برای دانشجویان و دستیاران جدید الورود همزمان با جشن سالانه جشن روپوش سفید در آستانه ورود به دوره بالینی برگزار می‌شود.

او افزود: کمیته تدوین درسنامه آداب پزشکی و تدوین درسنامه ویژه رشته‌های دندانپزشکی، فوریت‌های پزشکی و پزشک خانواده با همکاری اعضای شورای عالی اخلاق دانشکاه باید تشکیل شود.

الماسی بیان کرد: تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای در دانشکده‌ها، اختصاص و تدوین یک فصل از درسنامه آداب پزشکی به آشنایی با پوشش حرفه‌ای و برگزاری کلاس‌های آموزشی اخلاق حرفه‌ای با امتیاز بازآموزی ویژه پزشکان و پرستاران در ارتقاء دانش اخلاق حرفه‌ای بسیار موثر است.

او گفت: متناسب‌سازی و بهسازی فضای کلینیک‌ها و مطب‌ها در راستای رعایت ویزیت جداگانه بیماران، برگزاری جلسات مشترک بیمارستان‌ها و مدیرگروه آموزشی در رفع چالش‌های موجود در زمینه اخلاق و پوشش حرفه‌ای و تشکیل تیم و یا کمیته‌ای با هدف ارزیابی بیرونی کمیته‌های اخلاق بیمارستانی و ارزیابی رضایت گیرندگان خدمت نیز مصوب شد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.