خروج سامانه بارشی، کاهش محسوس دما را در استان بوشهر به دنبال داشته است.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: با خروج سامانه بارشی و نفوذ توده هوای سرد، امروز شاهد کاهش محسوس دما در استان بودیم و انتظار داریم  این روند تا فردا ادامه داشته باشد و به طور میانگین دما دو درجه دیگر کاهش یابد.

محمدرضا انصاری افزود: باتوجه به تراکم ارتفاعات استان در مناطق شرقی پیش بینی می‌شود این کاهش دما بیشتر در مناطق شرقی باشد.

او ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته جم با ۵.۵ درجه، برازجان با ۸.۵ و دیلم با ۱۱ درجه کمترین دما را داشته‌اند.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه فردا به طور موقت وضعیت جوی و دریایی آرامی در استان برقرار است، بیان کرد: فردا سرعت وزش باد ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج در همه مناطق ۳۰ تا ۹۰ و گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

انصاری به ورود سامانه بارشی به استان هم اشاره کرد و افزود: از ظهر چهارشنبه به تدریج با ورود یک سامانه بارشی به استان ناپایداری‌ها افزایش می‌یابد و انتظار داریم پنجشنبه آسمان استان ابری و بارانی، و دریا نیز به سبب وزش تندباد مواج باشد.

انصاری افزود: پیش بینی می‌شود با ورود این سامانه، جهت وزش باد جنوبی شود و سرعت آن افزایش یابد.

او همچنین با اشاره به سامانه بارشی که در سه روز گذشته در استان بوشهر فعال بود، بیان کرد: در این مدت جم با ۹۸ و عسلویه با ۳۷.۵ میلیمتر، بیشترین بارندگی را داشتند.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۰:۱۶ دقیقه، مد اول دریا ساعت ۰۴:۵۰ بامداد، جزر دوم ساعت ۰۹:۰۱ و مد دوم ساعت ۱۶:۵۸ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.