«جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری اعلام کرد که در تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل درباره مسائل مرتبط با ایران رایزنی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به اعلام گام نهایی کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران ابراز تأسف و بر اهمیت اجرای کامل برجام تأکید کرد.

بورل در صفحه توئیتر خود نوشت: «عمیقاً از جدیدترین اعلامیه ایران در مود برجام متأسفم. ما مثل همیشه بر راستی آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متکی خواهیم بود. اجرای کامل توافق هسته‌ای برای ثبات و امنیت جهانی، مهمتر از همیشه است. من به همکاری با تمام طرف‌ها در راه پیش رو ادامه خواهم داد.»

وی همچنین در پیامی توئیتری اعلام کرد که در تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل درباره مسائل مرتبط با ایران رایزنی کرده است.

دولت جمهوری اسلامی دیروز طی بیانیه‌ای گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را اعلام کرد. بر این اساس، جمهوری اسلامی ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی‌سازی، درصد غنی‌سازی، میزان مواد غنی‌شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.

در این بیانیه همچنین آمده است: «در صورت رفع تحریم‌ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود می‌باشد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار