صلیب سرخ اقدام ترامپ را در تهدید به حمله نظامی به مراکز فرهنگی ایران را محکوم کرد.

محکومیت حمله به مراکز فرهنگی ایران توسط صلیب سرخ جهانیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه واکنش‌های بین المللی در محکومیت تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در هدف قرار دادن آثار فرهنگی ایران، کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی با انتشار سه توییت جداگانه، ضمن غیر قانونی دانستن تعرض علیه آثار فرهنگی، هرگونه حمله به آثار تاریخی و فرهنگی را به مثابه حمله به هویت و تاریخ مشترک بشری دانست.

بر این اساس، این نهاد بین المللی با برجسته کردن مقررات حقوق بین الملل بشردوستانه در ممنوعیت حمله به آثار فرهنگی و تاریخی، حفظ حرمت آن‌ها به عنوان میراث فرهنگی و معنوی ملت‌ها را مورد تاکید قرار داد.

شایان ذکر است تهدید ترامپ در مورد حمله به مراکز فرهنگی ایران که بر خلاف کلیه هنجار‌ها و مقررات پذیرفته شده بین المللی و تعهدات حقوقی آمریکا می‌باشد، باعث حیرت و انزجار جامعه بین المللی و متخصصین حقوق بین الملل گردیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۷ دی ۱۳۹۸
ببينيد اين حمار چه ميگويد، با بياتات نابخردانه همچون ارازل و اوباش تهيديد ميكند. تاسف براي مردم امريكا با اين رئيس جمهور نفهم و احمقشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۷ دی ۱۳۹۸
دلارهای سعودی و نفوذ لابی صهیونیستی پشت ماجراجویی های ترامپ قرارداد بایستی تفکرات جرثومه های فساد در منطقه (آل سعود و صهیونیست ) نابود گردد.
آخرین اخبار