تیم‌های ملی والیبال بانوان ایران و قزاقستان در نخستین دیدارشان در رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تیم ملی والیبال بانوان کشورمان امروز در نخستین دیدارش در رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت تهران در تایلند به مصاف قزاقستان رفت. شاگردان میترا شعبانیان که پیش از این توانسته بودند با قرار گیری در جمع ۸ تیم برتر قاره کهن جواز حضور در این مسابقات را بگیرند تقریبا با ترکیب دوم و جوانشان پا به این رقابت‌ها گذاشتند.  

تیم ملی والیبال بانوان ایران ۰ - قزاقستان ۱/ گزارش لحظه به لحظه

ست نخست / قزاقستان  ۲۵ - ایران ۱۴ 

بازی در ست نخست با امتیاز برای تیم ملی والیبال قزاقستان آغاز شد، شاگردان شعبانیان در ادامه کار، اما موفق شدند چند امتیاز بگیرند تا فاصله ۲ تیم کمتر شود، اما تیم خوب قزاقستان که بازیکنان اصلی و خوبی را در اختیار داشت موفق‌تر از نماینده کشورمان بودند و با کسب چند امتیاز در ادامه کار فاصله را بیشتر کردند، آن‌ها خیلی زود به امتیاز ۸ رسیدند و در ادامه هم به راحتی امتیاز ۱۶ را کسب کردند.  

قزاق‌ها در ضربات سرویس به خوبی عمل می‌کردند و با قد کشیده شان دفاع روی تور خوبی هم انجام می‌دادند آن‌ها همچنین از برخی ضعف‌ها در دفاع و دریافت ایران هم در ست بهره بردند تا در نهایت با نتیجه ۲۵ - ۱۴ به سود قزاق‌ها به پایان رسید.

تیم ملی والیبال بانوان ایران ۰ - قزاقستان ۱/ گزارش لحظه به لحظه

ست دوم /قزاقستان  ۲۵ - ایران ۱۶

شروع ست دوم برای شاگردان شعبانیان بهتر بود، آن‌ها توانستند نخستین امتیاز را کسب کنند و در ادامه با دفاع خوبی که داشتند برای دقایقی حریف را به چالش کشیدند، در ادامه، اما بازی دوباره در اختیار قزاق‌ها قرار گرفت، آن‌ها زودتر به امتیاز هشتم رسیدند، اما فاصله ۲ تیم خیلی زیاد نبود.  

تیم ملی والیبال قزاقستان در ادامه بازهم با حرکات دقیق و البته با دقت توانست فاصله را بیشتر کند، آن‌ها ضربات محکم و دقیقی می‌زدند و همین کار را در دفاع برای شاگردان شعبانیان سخت‌تر کرد، در ادامه هم چند اشتباه به سود حریف بود و فاصله ۲ تیم بیشتر هم شد.  

بلندقامتان ایرانی، اما در ادامه با ۲ سرویس خوب که حریف نتوانست آن‌ها به خوبی دفع کند امتیاز‌ها بیشتری گرفت و نتیجه ۱۹ - ۱۲ به سود قزاقستان در جریان بود، پس از آن رالی زیبایی رخ داد و توپ چند مرتبه در زمین ۲ طرف گردش داشت و در نهایت امتیاز آن به قزاقستان رسید.  

اشتباه در دریافت و همچنین حمله از بازیکنان کشورمان بازهم به سود قزاق‌ها بود و آن‌ها فاصله را به ۹ امتیاز رساندند، در ادامه سرمربی تیم ملی کشورمان درخواست وقت استراحت داشت، این زمان به سود ملی پوشان بود و پس از آن نخستین امتیاز برای تیم ملی ایران بود. ملی پوشان ایرانی با آبشار‌های خوب و قدرتی در ادامه ۲ امتیاز دیگر هم گرفتند تا فاصله کمتر شود. روند خوب بازیکنان ایران و حتی کسب امتیاز شانزدهم باعث شد تا سرمربی قزاقستان درخواست وقت استراحت داشته باشد.  

مونا آشفته بدون شک با یکی از بهترین‌های ایران در این ست بود، او سرویس‌های خوب و قدرتی به میانه‌های دریافت کننده قزاق‌ها می‌زد و آن‌ها را با چالش جدی مواجه کرده بود. با این حال بازهم این قزاقستان بود که موفق شد چند امتیاز پیاپی کسب کند. آن‌ها در نهایت با نتیجه ۲۵ - ۱۶ برنده شدند تا در مجموع نتیجه ۲ - ۰ به سود قزاقستان شود.  

تیم ملی والیبال بانوان ایران ۰ - قزاقستان ۲/ گزارش لحظه به لحظه

ست سوم / قزاقستان ۲۵ - ایران ۱۴ 

شروع ست سوم برای تیم ملی کشورمان فوق العاده بود و درخشش مونا آشفته برای ایران ۲ امتیاز در پی داشت، در ادامه هم یک امتیاز روی سرویس نگین شیرتری به دست آمد تا نتیجه ۳ - ۰ شود. در ادامه قزاق ها، اما با آبشار قدرتی نتیجه را ۳ -۱ کردند. نمایش خوبی بازیکنان کشورمان فاصله را بازهم بیشتر کرد.   در ادامه، اما قزاقستان بهتر شد و توانست بازی را برابر کند، اما بر خلاف ست‌های گذشته بازهم شاگردان شعبانیان به روند خوبشان ادامه دادند و بازی تا امتیاز ۷ برابر دنبال شد.  

تیم ملی کشورمان در ادامه، اما نتوانست بهتر از حریف باشد  و این قزاقستان قدرتمند بود که زودتر به امتیاز ۸ رسید، پس از آن هم قزاق‌ها ۲ امتیاز پیاپی کسب کردند، همین باعث شد تا شعبانیان درخواست وقت استراحت فنی داشته باشد.  

زمان استراحت فنی، اما به سود ایران دنبال نشد و پس از آن هم قزاق‌ها بدون دردسر فاصله را بیشتر کردند و خیلی زود به امتیاز شانزدهم رسیدند تا ۲ تیم به وقت استراحت فنی بروند، پس از این، اما تیم ملی کشورمان توانست ۲ امتیاز دیگر بگیرد تا نتیجه ۱۶ - ۱۱ به سود قزاقستان دنبال شود. نمایش خوب قزاقستان در ادامه کار هم فاصله ۲ تیم را بیشتر کرد. دفاع خوب بازیکنان قزاقستان و البته دریافت نه چندان خوب از بازیکنان ایرانی در این اتفاق بی تاثیر نبود.  

شاگردان شعبانیان اگرچه فاصله ۲ تیم زیاد شده بود، اما به تلاششان ادامه می‌دادند، در نهایت این ست هم با نتیجه ۲۵ - ۱۴ به سود قزاقستان به پایان رسید تا آن‌ها ۳-۰ برنده این بازی باشند.  

تیم ملی والیبال بانوان ایران ۰ - قزاقستان ۳/ شکست شاگردان شعبانیان در گام نخست

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۴۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
عجب خانم غول پیکر های هستند من که قدم 160 هست در کنار این ها آدم کوچولو هستم
آخرین اخبار