مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر معادل ۹۰ درصد در این استان تاکنون کارت ملی هوشمند دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسن صومی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین سرشماری انجام شده جمعیت کردستان یک میلیون و ۶۲۲ هزار و ۳۹۵ نفر اعلام شده است، گفت: کل جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی در استان یک میلیون و ۲۵۶ هزارو ۹۶۷ نفر است.

وی افزود: در مجموع تاکنون کارت ملی هوشمند به یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۹۶۷ نفر در استان تحویل داده شده به عبارتی ۸۷.۳۷ درصد از واجدین شرایط کارت ملی هوشمند خود را دریافت کردند.

مدیرکل ثبت احوال کردستان اضافه کرد: ۹۰ درصد کارت‌های ملی هوشمند صادر شده به مردم تحویل داده شده و تنها ۱۲۶ هزار نفر معادل ۱۰ درصد آن باقی مانده است.

وی بیان کرد:ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند رایگان است و فقط شناسنامه و حضور فرد الزامی است.

صومی با اشاره به اینکه کارت ملی قدیمی اعتبار ندارد، گفت: افرادی که ثبت نام کردند، ولی کارت ملی هوشمند آن‌ها هنوز صادر نشده می‌توانند با اصل شناسنامه و رسید ثبت نام کارت ملی هوشمند که دارای کُد رهگیری ۱۰ رقمی است، کار‌های بانکی و اداری خود را انجام دهند.

مدیرکل ثبت احوال کردستان افزود: کسانی که رسید ثبت نام کارت هوشمند ملی خود را گم کردند می‌توانند به پست بانک و دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و به طور رایگان دوباره رسید خود را دریافت کنند.

اولین دفتر ثبت احوال در استان کردستان سال ۱۳۰۵ در سنندج تأسیس شد و هم اکنون ۴۱ دفتر پیشخوان فعال و ۵ دفتر پستی در سطح استان خدمات در زمینه‌های مختلف ثبت وقایع حیاتی به مردم ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.