مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: در راستای نهضت جنگل کاری ۲۱۰ هکتار از اراضی این استان تا پایان امسال جنگل‌کاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل با بیان اینکه ۱۳۰۰ هکتار عملیات بیولوژیک و بذرکاری هم‌اکنون در استان در حال اجراست، گفت: با مشارکت بخش خصوصی در سال آینده ۳۶۰۰ هکتار توسعه زراعت چوب صنوبر در اردبیل انجام می‌شود.

او افزود: منابع طبیعی همچنین با مشارکت مردم اقدامات چشمگیری در زمینه طرح‌های آبخیزداری انجام داده و در کشور رتبه دوم را بدست آورده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از افتتاح ۱۸ پروژه آبخیزداری و منابع طبیعی با اعتبار ۱۳۰ هزار و۶۸۳ میلیون ریال در  سفر رییس‌جمهوری به اردبیل خبر داد و گفت: ۱۷ مورد بند سنگی ملاتی با حجم عملیات ۴۵ هزارو ۶۹۳ متر مکعب در شهرستان‌های استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و پاسگاه حفاظتی "آرپا تپه سی" در منطقه فندقلو با حجم عملیاتی ۳۵۰ متر مربع  با اعتبار ۵۱۳۹ میلیون ریال دراین  سفر مورد بهره‌برداری قرارگرفت.

هدایت افزود: امسال ۲۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه به اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به استان اردبیل اختصاص داده شده بود که تاکنون ۹۴ درصد از عملیات اجرای پروژه‌ها انجام شده است.

او گفت: آبخیزداری مهم‌ترین راهکار برای مقابله با خشکسالی است و فراهم کردن زمینه رونق تولید، توسعه اقتصادی و اجتماعی، کنترل روان آب‌ها و تقویت سطح آب سفره‌های زیرزمینی از مزیت‌های اجرای طرح‌های آبخیزداری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.