معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: درآمد حاصل از رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ در توسعه بخش گردشگری همان روستاهای هدف هزینه می شود.

گردشگری کرمانشاه به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  مهرداد سالاری پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست توجیهی رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ که با حضور دهیاران در استانداری برگزار شد، این رویداد را فرصتی استثنایی برای استان دانست و گفت: همچنین این رویداد بهترین فرصت برای اشاعه فرهنگ ایرانی و ترویج آداب و سنن و انعکاس پیشینه مردم کشور به کل دنیا باشد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: این رویداد یک فرصت اقتصادی کم نظیر برای روستاییان و فعالان اقتصادی در زمینه گردشگری است.

او بیان کرد: رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ می‌تواند در راستای ارتقا تبادلات اجتماعی و سطح فرهنگ بسیار مؤثر باشد لذا باید برای آماده سازی آن در زمینه توسعه زیر ساخت‌ها اقدام لازم صورت بگیرد.

سالاری گفت: در آمد حاصل از این رویداد نیز در توسعه بخش گردشگری در همان روستاهای هدف هزینه خواهد شد و بازچرخش آن به مردم خود روستا بر می‌گردد.

او با بیان اینکه این رویداد می‌تواند در حفظ و نگهداشت جمعیت روستایی بسیار مؤثر واقع شود، ادامه داد: همچنین این رویداد به واسطه حضور گردشگران سطح امنیت منطقه را افزایش خواهد داد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه بیان کرد: متولی اصل این رویداد مردم، دهیاران و فعالان بخش گردشگری هستند و دستگاه‌های دولتی فقط نقش هماهنگ کننده دارند.

این مسئول ادامه داد: استارت این رویداد در اواخر سال ۲۰۲۰ زده می‌شود و پس از آن تداوم خواهد داشت و هرچه بتوانیم از این فرصت استفاده ببریم، می‌توانیم در گسترش صنعت توریسم در کشور نقش آفرینی کنیم.

سالاری بیان داشت: صدا و سیما، مطبوعات، رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی می‌توانند در گسترش و برگزاری هر چه بهتر این رویداد نقش مؤثری داشته باشند.

او بیان کرد: بدون شک گردشگرانی که به منطقه می آیند برای دیدن آسفالت و مدرنیته نمی آیند بلکه آن زندگی سنتی و بافت بکر طبیعت برایشان اهمیت دارد لذا نباید به دنبال آسفالت و نوسازی باشیم بلکه باید زمینه را برای جذب مخاطب آماده کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه بیان کرد: برای نوروز امسال بر اساس ضوابط و دستورالعمل برنامه ۲۰۲۰ به دنبال ساماندهی باشیم تا از هم اکنون مقدمه ورود به رویداد بزرگ را مهیا کنیم.

این مسئول از تمام جوانان مشتاق روستایی و همچنین بخش خصوصی خواست تا با همکاری صمیمانه وارد عمل شوند و گفت: باید با تمرین میزبانی و رفع نواقص در روستاهای هدف باید خود را برای این رویداد آماده کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.