مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:تلاش برای بازگشایی راه ۱۰ روستای آذربایجان‌شرقی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، علیزاده  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:عوامل راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی روستاهای مسدود شده ناشی از بارش برف چند روز گذشته تلاش می کنند.

او با بیان اینکه در پی بارش برف اوایل این هفته در استان به طور متوسط راه ارتباطی ۳۰ درصد از روستا‌های استان بسته شده بودگفت: با تلاش شبانه روزی نیرو‌های راهداری بخش عمده‌ای از راه‌های روستایی بسته شده بازگشایی شده و هم اکنون تلاش برای بازگشایی بقیه راه‌ها ادامه دارد.

او افزود: هم اکنون راه ارتباطی ۲ روستا در هشترود، ۳ روستا در بستان آباد، ۳ روستا در چاراویماق و ۲ روستا در سراب بسته است که به زودی راه آن‌ها نیز باز می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: این روستا‌ها در مناطق کوهستانی واقع شده و فاقد راه روستایی هستند، بنابراین اعزام نیرو‌های راهداری به این روستا‌ها برای برف روبی به علت نبود راه دسترسی با سختی و دشواری انجام می‌شود.

علیزاده افزود: ۲ هزار و ۷۵۴ روستا در استان وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار روستا فاقد راه دسترسی مناسب است و در ساعات اولیه بارش برف راه بیشتر آن‌ها مسدود می‌شود.

او گفت: در ۴۸ ساعت اولیه بارش برف حدود ۱۴ هزار کیلومتر از راه استان با تلاش عوامل راهداری و با استفاده از دستگاه‌های سنگین و سبک برف روبی و نمک پاشی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی از بعد از ظهر فردا به استان افزود: در زمان بارش برف اولویت نیرو‌های راهداری استان برف روبی و جلوگیری از بسته شدن آزاد راه، راه‌های اصلی، شریانی و فرعی، بزرگراه‌ها و در نهایت راه‌های روستایی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.