رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: رهبر معظم با اختصاص یک میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به توسعه تولید و اشتغال موافقت کردند.

نوبخت: در شرایط تحریم هم می‌توان فرصت شغلی ایجاد کرد/ نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه نشست بررسی عملکرد وزارتخانه‌ها در راستای رونق تولید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه توضیحاتی ارائه دادیم که چگونه برنامه تولید و اشتغال اجرایی می‌شود، لذا یک مجموعه که شامل ۸ برنامه در ارتباط با سیاست‌های فعال بازار کار، بخش صنعتی، بافت‌های فرسوده و برنامه برای شرکت‌های دانش بنیان است ارائه شد و در آن مشخص شده بود که در هر دستگاه باید چه فعالیتی انجام دهد.

او ادامه داد: برای آنکه از نظر مالی در حوزه تولید اشتغال و توسعه کسب و کار مشکلی نداشته باشیم از رهبر معظم انقلاب موافقت گرفتیم تا یک میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی را به توسعه تولید و اشتغال اختصاص دهیم که ایشان نیز موافقت کردند، لذا از محل همین مبلغ ۲۰ درصد اولیه را پرداخت کرده‌ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: نرخ بیکاری در پاییز ۹۸ نسبت به سال ۹۷ تقلیل یافته و به حدود ۱۰.۶ درصد رسیده است که نشان می‌دهد اگر برنامه داشته باشیم در شرایط تحریم هم می‌توانیم فرصت شغلی ایجاد کنیم.

نوبخت اظهار کرد: خوشبختانه در پاییز امسال نرخ رشد بخش کشاورزی به ۷ درصد رسید ضمن اینکه در حوزه صنعت و خدمات وضعیت چندان مطلوب نبوده است.

او بیان کرد: امیدواریم همانطور که مجامع جهانی مانند صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرده‌اند در سال ۲۰۲۰ اقتصاد ایران از رکود خارج شود.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار