سناتور برنی سندرز با انتقاد از سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران، ترور سردار سلیمانی به دست نظامیان تروریست آمریکا را در تناقض با قوانین بین‌المللی دانست.

برنی سندرزبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برنی سندرز، سناتور مجلس سنای آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست‌جمهور این کشور با انتقاد از سیاست‌های دولت این کشور در قبال ایران، ترور سردار سلیمانی به دست نظامیان تروریست آمریکا را در تناقض با قوانین بین‌المللی دانسته و افزود او یک مقام عالی‌رتبه حکومت ایران بود.

برنی سندرز درباره نامه ارتش تروریست آمریکا مبنی بر خروج نظامیان تروریست این کشور از عراق گفت: «این آشوب بزرگی است، که دولت ترامپ نمی‌داند دارد چه کار می‌کند و در حال ایجاد یک سناریوی بسیار خطرناک در جهان است.»

سندرز افزود: «همین دیروز دیدید که ترامپ گفت اگر عراقی‌ها، اگر دولت عراق خواهان خروج ماست، تریلیون‌ها دلار تحریم علیه آن‌ها اعمال می‌کنیم و آن‌ها باید تمام آنچه ما آنجا هزینه کرده‌ایم را پس دهند. اما بعد می‌گوید ما به حاکمیت عراق احترام می‌گذاریم و نیروهایمان را عقب می‌کشیم. خوب، چند ساعت بعد هم می‌گوید اشتباه شده است و ما آنجا می‌مانیم. خوب این چه پیامی به کل جهان می‌فرستد؟»

سناتور آمریکایی گفت: «دولت کشوری که می‌خواستیم آن را نجات دهیم، می‌گوید اینجا را ترک کنید، دیگر شما را نمی‌خواهیم. بنابراین، ما باید از این درس بگیریم.»

سندرز گفت: «ایالات متحده باید نیروهایش را مدت‌ها پیش از عراق خارج می‌کرد، اما باید این کار را به صورت منظم و با همراهی دولت عراق انجام دهد تا عملیات‌های ضدتروریستی ادامه یابد. اینکه بعد از خرج کردن تریلیون‌ها دلار و از دست دادن ۴۴۰۰ سرباز، شما را با لگد از آن کشوری که برای آزاد کردنش رفته بودید، بیرون کنند. این به هیچ وجه چیز خوبی نیست.»

سندرز گفت


بیشتر بخوانید: عبدالمهدی نامه آمریکایی‌ها برای خروج از عراق را تأیید کرد

عراق: آمریکا قوانین و معاهده‌های بین المللی را نقض کرده است


سندرز در پاسخ به این سؤال که چرا حمله به سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را یک ترور توصیف کرده، گفت: «فکر می‌کنم این یک ترور بود. فکر می‌کنم این در تناقض با قوانین بین‌المللی بود. سلیمانی یک مقام عالی‌رتبه حکومت ایران بود.»

«زمانی که وارد این روند شوید که کشورهای بزرگ بگویند که ما حق داریم ترور کنیم، در آن صورت آنارشی بین‌المللی به راه می‌اندازید. همه آنچه که به نظر می‌رسد ترامپ در حال انجام آن است، تلاش برای از بین بردن تمام پروتکل‌های بین‌المللی است، [مثل] ممانعت از سخنرانی وزیر خارجه ایران در سازمان ملل متحد.»

سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، فرمانده الحشد الشعبی و تعدادی دیگر از مبارزان و فرماندهان مقاومت جبهه مقاومت طی حمله ناجوانمردانه بامداد جمعه نیرو‌های متجاوز و تروریست آمریکایی به فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار