افزایش قیمت طلا و سکه ارتباطی به تنش‌های سیاسی این روز‌ها نداشته است و از دو ماه پیش شروع شده است.

بازار دلار و طلا تا ماه های آینده آرام می شودباقر معبودی نژاد رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد   ضمن بیان این مساله که افزایش قیمت طلا و سکه ارتباطی به تنش‌های سیاسی این روز‌ها نداشته است، گفت:  بازار‌های اقتصادی از وضعیت سیاسی و اجتماعی و ثبات سیاسی کشور‌ها و منطقه تاثیر زیادی می‌گیرند.
 
او تصریح کرد: این اتفاق فقط منحصر به کشور ما نیست و در تمام دنیا اتفاق می‌افتد و وقایع این چند روز در بازار جهانی تاثیری ۵۰  دلاری در هر انس طلا داشته و قیمت طلا را افزایش داده است.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی گفت: افزایش قیمت طلا به دلیل تنشی است که فضای سیاسی بر فضای اقتصادی وارد کرده است، ولی اینکه چرا قیمت طلا و سکه در کشور ما تا به این حد مورد توجه است به دلیل این است که شاید یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تعیین و توجه وضعیت ثبات قیمتی در دیگر حوزه‌ها است.

معبودی نژاد افزود: در کشور ما همیشه قیمت طلا تابع دو شاخص عمده است یکی قیمت جهانی طلا و دیگری برابری ریال با دلار است.

او ادامه داد: تا زمانی که این تنش‌ها و هیجانات ناشی از آن در سطح عمومی اقتصاد باقی بماند تاثیرش را در قیمت‌های ارزی و طلایی هم شاهد خواهیم بود.
 
رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی گفت: اگر از اوج هیجانات کاسته شود مطمئنا قیمت‌ها هم به حالت نرمال و عادی برمی گردد.
 
معبودی نژاد افزود: در کشور ما این عامل هیجانی کنونی دلیل بالا رفتن قیمت‌ها نبوده است، بلکه این افزایش از دو ماه قبل آهسته آهسته افزایش پیدا کرد که به دور انتظار هم نبود و ناشی از افزایش قیمت ارز بود .

او تصریح کرد:  قیمت هر مثقال طلای آب شده امروز در بازار ازحدود ۲ میلیلون و ۱۸۰ تومان تا ۲ میلیون و ۲۱۳ تومان خرید و فروش شده است بنابراین هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۵۰۴ هزار تومان تا ۵۱۱ هزار تومان خرید و فروش شده است؛ و هر سکه تمام بهار آزادی از ۵ میلیون و ۸۰ تومان تا ۵ میلیون و ۱۶۰ میانگین قیمتی داشته است.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار