انتخاب روستای کرملو به عنوان پایلوت گردشگری روستایی برای پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه و جلوگیری از حاشیه‌نشینی عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ایمانعلی ایمانی، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر امروز در بازدید میدانی از این روستا گفت: این مهم در راستای طرح پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه و جلوگیری از حاشیه‌نشینی که از سوی دستگاه قضایی ابلاغ شده، عملیاتی شده است.

ایمانی با بیان اینکه این انتخاب می‌تواند منجر به رونق صنایع دستی و گردشگری متناسب با فرهنگ بومی و مسایل مربوط به آب و خاک شود، افزود: همچنین این مهم می‌تواند منجر به رفع مشکلات اقتصادی روستا شده و از مهاجرت روستاییان به شهرها ممانعت کند.

او با اشاره به بررسی ظرفیت‌های این روستا گفت: ظرفیت کم‌نظیری در حوزه صنایع دستی، اقامتگاه بوم گردی و گردشگری طبیعی  مشاهده شده که در برنامه‌های توسعه روستا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر با بیان اینکه به توانمندسازی جامعه روستائی و لزوم اشتغالزایی و درآمدزایی افزود: طرح تبدیل بخشی از خانه‌های روستای کرملو به اقامتگاه بوم گردی در دستور کار قرار دارد و این روستا به عنوان پایلوت گردشگری روستایی ایفای نقش خواهد کرد.

ایمانی یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی استان در نظر دارد در راستای گسترش فرصت‌های شغلی و رونق معیشت در جامعه روستایی کارگاه آموزشی صنایع دستی و جشنواره معرفی ظرفیت‌های روستا برگزار کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.