رئیس کمیته امداد شهرستان اردکان گفت: ۷۴۱ میلیون تومان زکات طی ۹ ماهه امسال در این شهرستان جمع‌آوری و برای رفع مشکل محرومان هزینه شد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،محمدرضا خلیلی رئیس کمیته امداد شهرستان اردکان در جلسه شورای زکات بخش خرانق اردکان با اشاره بر ضرورت ترویج و احیای پرداخت زکات، گفت: ۷۴۱ میلیون تومان زکات طی ۹ ماهه سال ۹۸ در شهرستان اردکان جمع‌آوری و برای رفع مشکل محرومان هزینه شد.

او با ارائه پیشنهاد تشکیل جلساتی با صاحبان معادن، شترداران، دامداران و کشاورزان بخش خرانق و بهره‌گیری ظرفیت‌های آنان، افزود: اعضای شورای زکات شهرستان با همکاری مراکز نیکوکاری و مسئولان شهرستان و دهیاران بخش خرانق می‌توانند به‌عنوان حلقه وصل بین متمکنین و افراد نیازمند عمل کنند و برای نهادینه کردن، فرهنگ‌سازی، تبلیغ و ترویج فریضه الهی زکات در روستا همت کنند.

خلیلی زکات را بر اساس آیات نورانی قرآن کریم و روایات مدال افتخارِ اسلامی بودنِ انسان و نشانه ایمان دانست و بیان کرد: مبالغ دریافتی در قالب زکات مستحب، فطریه عام و سادات، کفاره عمد و غیر عمد بوده است.

خلیلی با تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در بین فقرا و نیازمندان همان محل توزیع می‌شود، افزود: تمامی زکات جمع‌آوری‌شده برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان در قالب تأمین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت، کمک‌معیشت، کمک‌هزینه درمان، کمک‌هزینه تحصیلی و احداث یا تعمیر مسکن نیازمندان شهرستان اردکان هزینه شده است.

او در ادامه با تشکر از نیکوکاران شهرستان اردکان که در اجرای طرح‌های مشارکتی کمیته امداد همکاری دارند، یادآور شد: طرح‌های اکرام ایتام و محسنین ،حمایت از خانواده‌های نیازمند غیر یتیم، صدقات، زکات، اطعام، کوثر ،تأمین جهیزیه، شفا،کمک به درمان مددجویان، مفتاح الجنه ،بازدید مسئولان از منازل مددجویان، جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها، شوق زیارت ،مشارکت در اعزام مددجویان به سفر‌های زیارتی، رضوان ،کمک به ساخت منزل مددجویان، فطریه و کفاره، نذر قربانی، عقیقه ازجمله این طرح‌های مشارکتی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.