مهم‌ترین حوادث امروز ۱۸ دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۱۸ دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

آتش سوزی انبار چوب در کازرون/ آتش‌سوزی مهار شد

آتش‌نشانان، موفق به مهار آتش‌سوزی یک انبار چوب در کازرون شدند.

مهدی صادق‌زاده مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون گفت: آتش‌سوزی امروز یک انبار چوب در کازرون به وسیله آتش‌نشانان مهار شد.

با توجه به میزان چوب‌های انبار شده و مسقف نبودن انبار، اگر نیرو‌ها دیر به محل حادثه می‌رسیدند، آتش ممکن بود به سرعت به منازل مجاور سرایت کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی کازرون با بیان اینکه آتش‌نشانان در فاصله کمتر از دو دقیقه پس از دریافت گزارش خود را به محل آتش‌سوزی رساند، افزود: با اقدام سریع آتش‌نشانان، آتش در کمتر از ۱۰ دقیقه به طور کامل مهار شد.

به گفته او، علت حادثه به وسیله کارشناسان در دست بررسی است.

لبخند دوباره زندگی به مرد مسافر

با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان، مسافری که در مهمان سرا دچار سکته شده بود از مرگ نجات یافت.

علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز اظهار کرد: در پی اطلاع رسانی مسئولان یک مهمان سرا در شیراز با سامانه ۱۲۵ مبنی بر پاسخ ندادن یکی از مسافران، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز نیرو‌های عملیات ایستگاه ۱۱ را به محل حادثه در یک مهمان سرا در خیابان هجرت اعزام کرد.

او ادامه داد: در یکی از اتاق‌های این مهمان سرا مسافری ۳۴ ساله اقامت داشت که به علت پاسخ ندادن به مسئولان مهمان سرا، موجب نگرانی آنان شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز افزود: نیرو‌های عملیاتی به محض رسیدن به محل حادثه با سرعت عمل و رعایت موارد ایمنی از طریق نردبان عملیاتی از پنجره اتاق مهمان سرا وارد اتاق شده و با مسافری که در حالت بی هوشی قرار داشت مواجه شدند.

عدلو تصریح کرد: تیم عملیاتی بعد از چک علائم حیاتی، مصدوم را به عوامل اورژانس رسانده و به سرعت به مراکز درمانی انتقال دادند.

با تیزبینی پلیس، کالا‌های قاچاق میلیاردی به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی فارس از کشف کالای قاچاق به ارزش ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در محور شیراز به تهران خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور شیراز به سمت تهران، به ۲ دستگاه کامیون مظنون و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها، یک هزار و ۳۷۴ عدد لوازم آرایشی، ۲ هزار عدد لوازم یدکی، یک هزار و ۹۵۰ متر پارچه، ۱۰۱ هزار نخ سیگار، ۶۶۰ کیلو لیمو عمانی، ۶۰ جفت کفش و ۵۹ هزار و ۲۱۲ عدد سایر کالا از قبیل لوازم خرازی خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این رابطه ۲ نفر متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شدند، افزود: کارشناسان ارزش ریالی این محموله‌های قاچاق را ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

پلمب ۳۹ واحد صنفی متخلف در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان گفت: در طرح بازدید از واحد‌های صنفی، تعداد ۳۹ واحد متخلف پلمب شدند.

سرهنگ حسین اکبرپور ذفرمانده انتظامی استهبان اظهار کرد: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طی ۷ روز گذشته اجرا شد.

او تصریح کرد: در همین رابطه تعداد زیادی واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که در جریان این طرح، ۳۹ واحد متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن قوانین و مقررات مربوطه پلمب و برای تعدادی نیز اخطاریه صادر شد.

سرقت خودرو در تهران و کشف در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از دستگیری سارق و کشف یک دستگاه خودرو مسروقه که در تهران به سرقت رفته بود در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی بیان کرد: ماموران انتظامی ممسنی با انجام اقدامات فنی و تخصصی به یک سواری پژو ۴۰۵ در محور رستم به نورآباد مظنون شده و آن را متوقف کردند.

او تصریح کرد: ماموران با استعلام از شماره پلاک، متوجه شدند این خودرو دارای سابقه سرقت از استان تهران است.
فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی افزود: در این خصوص یک نفر سارق حرفه‌ای و سابقه دار دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

اتوبوس حامل کالای قاچاق در سپیدان توقیف شد

فرمانده انتظامی سپیدان گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با توقیف یک اتوبوس، موفق به کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شدند.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در هنگام گشت زنی در محور سپیدان - اصفهان، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او افزود: پس از توقیف خودرو، ماموران در بازرسی از آن موفق به کشف ۲ هزار و ۷۶۲ ثوپ پوشاک، ۵۱ قلم لوازم آرایشی و اسباب بازی و ۴۱ دستگاه DVD و پنل آیفون قاچاق و بدون مدارک قانونی شدند.

سرهنگ فداکار با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلبون ریال برآورد کرده‌اند، ادامه داد: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در آباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف ۴ محموله کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی آباده اظهار کرد: مأموران انتظامی این شهرستان اقدام به کنترل و بازرسی از خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی کردند.

او افزود: در این رابطه ۴ دستگاه اتوبوس توقیف و در بازرسی از این خودروها، ۳۷ عدد قطعات خودرو و موتورسیکلت، ۵ دستگاه ماشین لباسشویی و ظرفشویی، ۱۴۰ قوطی قهوه، ۶۶۰ عدد برس مو، کلاسور و چمدان خارجی بدون مجوز قانونی و گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به دستگیری ۴ نفر قاچاقچی کالا در این رابطه و معرفی آن‌ها به مراجع قضائی، گفت: کارشناسان ارزش این محموله‌های کشف شده را ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

او تصریح کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می‌زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار