روسیا الیوم: خسارات زیادی به پایگاه عین الاسد وارد شده است

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در گزارشی درباره انتقام سخت ایران از آمریکا اعلام کرد خسارات زیادی به پایگاه نظامی عین الاسد در عراق وارد شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی روسیا الیوم اعلام کرد خسارات زیادی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق وارد شده است و احتمالا شماری از نظامیان آمریکایی در این حملات کشته و زخمی شدند.

اشرف محمد العزاوی، خبرنگار این شبکه در بغداد، در واکنش به حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق گفت: حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق در دو مرحله صورت گرفت. در یک مرحله، پایگاه عین الاسد در صد و شصت کیلومتری بغداد، هدف بیش از ده موشک زمین به زمین بالستیک قرار گرفت.

او افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از استان الانبار، این موشک‌ها به مرکز اصلی فرماندهی، مرکز ارتباطات، سامانه کنترل پهپادها، آشیانه هواپیما‌ها و ساختار‌های زیربنایی پایگاه هوایی عین الاسد که دومین پایگاه هوایی آمریکا به شمار می‌رود و بیشترین شمار نیرو‌های این کشور را در خود جای داده است اصابت کردند که البته نظامیان عراقی نیز در این پایگاه مستقر هستند.

خبرنگار روسیا الیوم  اضافه کرد: تاکنون اطلاعات دقیقی از تعداد کشته‌ها و زخمی‌های پایگاه عین الاسد دریافت نشده است، اما بر اساس اطلاعات دریافتی خسارات زیادی به این پایگاه وارد شده است و شماری از نظامیان آمریکایی در این حملات کشته و زخمی شدند. البته به گفته شاهدان مشاهده شده است که چندین بالگرد با ورود به پایگاه عین الاسد، برخی از نظامیان آمریکایی را از این پایگاه منتقل کردند.

العزاوی در ادامه گفت: با توجه به توان تخریبی این موشک‌ها، احتمال کشته و زخمی شدن نظامیان آمریکایی در این حمله وجود دارد.

او در ادامه گزارش خود افزود: دومین پایگاهی که هدف حمله قرار گرفت پایگاه التاجی در شمال بغداد است که تاکنون اطلاعات دقیقی درباره میزان تلفات و خسارات وارده وجود ندارد و دولت عراق درباره این حمله واکنشی از خود نشان نداده است. برخی منابع می‌گویند این حمله با اطلاع دولت بغداد بوده است و تهران به اطلاع عراق رسانده بود که دست به این حمله موشکی خواهد زد. 

خبرنگار روسیا الیوم افزود: این حملات موشکی در واکنش به ترور قاسم سلیمانی صورت گرفت، اما همزمان با این حملات، نیرو‌های بسیج مردمی عراق اعلام کردند برای گرفتن انتقام ابو المهدی المهندس، دست به یک عملیات نظامی زده اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۷:۲۴ ۲۵ دی ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا وسیاست چپاول گری آمریکا در خاورمیانه
Iran (Islamic Republic of)
رنجبر
۲۳:۰۹ ۲۲ دی ۱۳۹۸
اگربه اسلام ناب پایبندباشیم وخوب عمل کنیم زمینه ظهوراماده میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۹ دی ۱۳۹۸
امریکای جنایت کارترامپ قماربازدیشب یه سیلی زدیم هنوزانتقاممون مونده.بایداسراییل وامریکانابودشودبه حول وقوه الهی.مرگ برآمریکا.درودبرسرداردلهاشهادتت مبارک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۸ دی ۱۳۹۸
سلام دم سپاه گرم ولی خیلی کم بود داغ سردار بزرگ بود
آخرین اخبار